וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאית הרוסייה שמחתה בשידור נעלמה: "מחביאים אותה מעורכי דינה"

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 15:28

מרינה אובסיאניקובה, שהניפה שלט נגד המלחמה באוקראינה בזמן שידורי הטלוויזיה הרשמית ברוסיה, נעצרה מיד לאחר מכן. עורכי דינה אמרו כי הם לא מצליחים ליצור קשר עם העיתונאית, שאביה אוקראינה. "נראה שהם נערכים לתביעה התקיפה ביותר נגדה"

בווידאו: עיתונאית התפרצה לשידורי הטלוויזיה הרוסית - "אל תאמינו לתעמולה"/עריכה: אביעד בללי

העיתונאית הרוסייה שמחתה נגד המלחמה באוקראינה במהלך שידורי הטלוויזיה הרשמית נעצרה על ידי המשטרה, ומקום הימצאה הנוכחי לא ידוע. מרינה אובסיאניקובה, עורכת בערוץ 1, התפרצה לשידור עם כרזה שעליה נכתב: "לא למלחמה, עצרו את המלחמה, אל תאמינו לתעמולה, הם משקרים לכם כאן". השלט נצפה בבירור למשך כמה שניות והיא צעקה "לא למלחמה, עצרו את המלחמה" לפני שהשידור החי מהאולפן נקטע.

פאבל צ'יקוב, אחד מעורכי דינה, אמר כי הוא לא הצליח ליצור עמה קשר. "מרינה אובסיאניקובה טרם נמצאה. היא עצורה למשך יותר מ-12 שעות", צייץ הבוקר. הוא אמר כי החקירה הראשונית של המשטרה "לא ביססה סיבה למעצרה ולכליאתה". היא נעצרה בטענה שהפרה חוק חדש, האוסר לכנות את הפעולה הצבאית של רוסיה "פלישה" או להפיץ "מידע כוזב" על הסכסוך.

אף שהעונש המקסימלי על הפרת חוק זה הוא 15 שנות מאסר, צ'יקוב אמר כי היא צפויה להיקנס ב-30 עד 60 אלף רובל (בין 243 ל-487 אירו).

אנסטסיה קוסטנובה, עורכת דין נוספת המייצגת את אובסיאניקובה, אמרה לרשת BBC בשפה הרוסית כי היא ניסתה להשיג אותה בטלפון, אך שיחותיה לא נענו. לדבריה, היא העבירה את כל הלילה בחיפושים אחרי העיתונאית הנעדרת. "המשמעות היא שהם מחביאים אותה מעורכי דינה והם מנסים לשלול ממנה סיוע משפטי, וככל הנראה, הם נערכים לתביעה התקיפה ביותר נגדה", אמרה.

עיתונאית התפרצה לשידורי הטלוויזיה הרוסית: "אל תאמינו לתעמולה"
14.03.22. ללא, רויטרס
עומדת בפני עונש מקסימלי של 15 שנות מאסר. אובסיאניקובה אוחזת בשלט המחאה, אתמול/רויטרס, ללא

לפני ההתפרצות לשידור, היא הקליטה סרטון שבו האשימה את רוסיה ב"פשעים" באוקראינה ואמרה כי היא מתביישת לעבוד עבור "תעמולת הקרמלין" ואפשרה להפוך את אזרחי רוסיה ל"זומבים". "אנחנו צפינו בשקט במשטר הלא אנושי הזה", אמרה אובסיאניקובה, שסיפרה כי אביה אוקראיני.

היא קראה לאזרחי רוסיה להפגין בהמוניהם נגד המלחמה כי רק הם "יוכלו לעצור את השיגעון". "אל תפחדו משום דבר, הם לא יכולים לכלוא את כולנו", אמרה. לאחר מחאתה האמיצה, קיבלה אובסיאניקובה שבחים רבים, כולל של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אך בקרמלין האשימו אותה ב"חוליגניזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully