וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נערכת לקליטת כמאה אלף עולים מאוקראינה, רוסיה ומדינות האזור במסגרת חוק השבות

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 19:34

מנתונים שהופצו היום לשרי הממשלה עולה כי מפרוץ המלחמה הגיעו לישראל כ-8,500 אזרחים אוקראינים, בהם כ-3,200 עולים. בישיבה התווכחו השרים על סוגיית קליטת הפליטים. השרה תמנו שטה: אף אחד לא פצה פה בשביל זכאי חוק השבות מאתיופיה. זו צביעות של האדם הלבן

ישראל נערכת לקליטת כמאה אלף עולים מאוקראינה, רוסיה ומדינות האזור במסגרת חוק השבות - כך על פי נתונים ומסרים שהוצגו היום (שני) לשרים במהלך ישיבת הממשלה. מנתוני הממשלה עולה כי מאז פרוץ המלחמה הגיעו לישראל כ-8,500 אזרחים אוקראינים, בהם כ3,200 עולים חדשים.

בישיבה התווכחו השרים על סוגיית קליטת הפליטים מאוקראינה והמתווה שהציגה שרת הפנים איילת שקד. השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג הציפה את סוגיית אישורי העבודה לפליטים ואמרה כי לחלק מהם אין אוכל. "צריכים פתרון מידי מעבר למשפחות מארחות", אמרה. ראש הממשלה נפתלי בנט הבהיר בתגובה: "יהיה סיוע הומניטרי - לא מעבר".

שרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה העלתה את סוגיית קליטת זכאי חוק השבות מאתיופיה, שם מתקיימת לחימה במחוז טגראי זה כמה שנים. "אף אחד ממשמיעי קול כאן לא פצה פה בשביל זכאי חוק השבות מאתיופיה", אמרה תמנו שטה בישיבה, "זו פשוט צביעות של האדם הלבן". שרת הכלכלה אורנה ברביבאי שללה את דבריה והפצירה בה לחזור בה, אך תמנו שטה השיבה: "אל תגידי שזה לא נכון. מה לעשות, יש גזענות".

ראש הממשלה נפתלי בנט מקבל את פניהם של עולים מאוקראינה, נתב"ג, 6 במרץ 2022. הדס פרוש, פול
רה"מ בנט מקבל את פניהם של עולים מאוקראינה/פול, הדס פרוש

חלק מהשרים יצאו נגד הביקורת שהושמעה מצד חלק משרי הממשלה כלפי מדיניות קליטת הפליטים. שר החקלאות עודד פורר אמר: "מספיק להכות על חטא, שרים בממשלה שמסבירים מה לא טוב. אולי לא היה צריך להשתמש במילה מכסות אבל אנחנו עושים יותר מכל מדינה אחרת שאין לה גבול ישיר עם אוקראינה. בריטניה קלטה 1,000 פליטים בלבד. שרת הפנים שקד תמכה דבריו של פורר: "הממשלה והשרים צריכים להתפאר ולשבח את מבצע הקליטה. אין עוד מדינה שקולטת בסדר גודל כזה. לא צריך לדבר כל הזמן שלילי, יש במה להתגאות".

שר האוצר אביגדור ליברמן הוסיף: "כשישראל הייתה תחת אש לא ראיתי שבאירופה יצאו לטובתנו. אנו עושים מאמץ עילאי". שר התפוצות נחמן שי, אחד מהמבקרים הבולטים של המתווה אמר כי צריך לקבוע מדיניות הגירה קבועה לישראל". שר התקשורת יועז הנדל הגיב לו: יש לנו מדיניות, קוראים לה חוק השבות. על כך השיב השר שי: "צריך מדיניות לזמן מלחמות".

שרת הפנים שקד הסבירה את שינוי מדיניות המכסות ואת החרגת קרובי המשפחה מהמכסות ואמרה: "אם זה בן דוד שלישי זה לא יאושר". שר השיכון זאב אלקין השיב לה: "אבל זה מה שנקבע, מה זאת אומרת, אז מה המדיניות?" שקד: "סבא כן, אח כן, בן דוד שלישי נראה לפי הבקשות". על כך השיבו אלקין ושרת התחבורה מרב מיכאלי: "איזו מין מדיניות זאת? 'נראה', לא מכירים מדיניות כזו".

השבעת ממשלת בנט - לפיד | פנינה תמנו שטה עושה את דרכה לבית הנשיא לטובת התמונה הקבוצתית 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"מה לעשות, יש גזענות". תמנו שטה/ראובן קסטרו

במהלך ישיבת הממשלה, שר האוצר אביגדור ליברמן העיר הערה סקסיסטית - אחרי ששרת הפנים איילת שקד אמרה שראשי רשויות רוצים את העולים האוקראינים אצלם ביישובים, ליברמן השיב: "כולם רוצים את האוקראיניות". מיד לאחר הדברים ליברמן התנצל ואמר שהם נאמרו בבדיחות דעת וביקש למחוק את הדברים מהפרוטוקול של הישיבה.

בתום ישיבת הממשלה צייצה השרה מרב מיכאלי: "יש דברים שהם לא בדיחה. אובדן, מוות, בריחה, הם לא בדיחה. שר האוצר ביקש למחוק מפרוטוקול הדיון את האמירה המקוממת שלו על הנשים האוקראיניות. אני מקווה שזו הפעם האחרונה שדברים כאלה נאמרים על נשים, שמאז ומעולם משלמות את מחיר המלחמה שגברים מחליטים עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully