וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר הקמת בית חולים שדה באוקראינה והטסת משלחת רפואית

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 14:24

לפי ההצעה, שתידון היום בישיבת הממשלה, משרד החוץ ומשרד הבריאות יפעלו מידית להקמת בית חולים שדה אזרחי במדינה - שיכלול חדר מיון, מחלקות אשפוז, חדר לידה, מעבדות ועוד. הפרויקט ימומן במשותף על ידי הממשלה - ועל ידי קרן יהודית-אמריקנית שתתרום 10 מיליון שקלים

בווידאו: הבניין שנפגע בהפצצה רוסית בקייב/צילום: רויטרס

הממשלה צפויה לאשר היום (שני) בישיבתה השבועית הצעת מחליטים להקמת בית חולים שדה אזרחי מטעם הממשלה ושיגור משלחת רפואית ישראלית רשמית לאוקראינה. את ההצעה מקדמים ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר הבריאות ניצן הורוביץ.

ההצעה מגיעה על דעתו שר האוצר אביגדור ליברמן, שסירב בשבוע שעבר לתקצב מיזם דומה של בית החולים תל השומר ומשרד הבריאות. ליברמן דחה הצעה להקמת בית חולים שדה באוקראינה ודחף במקביל החלטה חלופית על מימון, ארגון ותקצוב משלחת מטעם הממשלה.

לפי ההצעה, משרד החוץ ומשרד הבריאות יתחילו לפעול באופן מידי להקמת בית חולים שדה אזרחי באוקראינה - במיקום שייקבע בין ראש הממשלה ושר החוץ בהתייעצות עם המל"ל. לפי דברי ההסבר להחלטה, בית החולים צפוי לטפל בכמאה חולים בכל יום, ויכלול, בין היתר, חדר מיון, מחלקות אשפוז לגברים, נשים וילדים, חדר לידה, מעבדה רפואית, דימות ועוד.

פליטים מאוקראינה מגיעים לגבול פולין. 11 במרץ 2022. רויטרס
פליטים מאוקראינה בגבול פולין/רויטרס

בית החולים יוקם ויופעל באמצעות משלחת רשמית של משרד הבריאות על בסיס תשתית של "המרכז הרפואי שיבא" אבל יכלול כוח אדם רפואי מכלל מערכת הבריאות בישראל, ויפעל בחסות ממשלת ומדינת ישראל, ובכל הפרסומים אודותיו לא יצויינו חסויות נוספות. עלות ההקמה ותפעול של בית החולים, לפי ההצעה, היא כ21 מיליון שקלים - עשרה מיליון שקלים מתקציב משרד החוץ והבריאות, ועוד כעשרה מיליון שקלים תרומה מקרן שוסטרמן, המקדמת פרוייקטים לאומיים וחברתיים בישראל.

ברקע המחלוקות על מדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה, שרי הממשלה ידונו היום גם בתוכנית חירום להיערכות מהירה לקליטת עליה מאוקראינה, רוסיה ומדינות האזור. התוכנית כוללת סיוע ממוקד ומוגבר בתחום הדיור - הקצאה של מאות יחידות דיור ואלפי קרוונים למגורים עבור יוצאי אוקראינה וברית המועצות, סיוע בשכר דירה, והקלות ביורוקרטיות בהליכי פיצול דירות. בנוסף, הממשלה תאשר הקמת צוות מנכלים מיוחד שיעקוב אחר כל צרכי הקליטה וצוות נוסף שיגבש את הצרכים והדרישות של ההיערכות המוניציפלית ברשויות המקומיות לקליטת העולים. כמו כן, הצעת ההחלטה קובעת כי הממשלה תוכל לפנות לארגונים יהודיים בתפוצות ולמוסדות הלאומיים לסיוע פילנטרופי בקליטת העלייה. ההחלטה לא כוללת עדיי תקצוב ממשלתי וקובעת כי כל מהלך שידרוש תקצוב יובא לאישור נוסף בממשלה.

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully