וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 חודשים אחרי שנאסר: השחקן משה איבגי משתחרר מהכלא

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 16:25

על איבגי, שהורשע בשתי עבירות של מעשים מגונים ובהטרדה מינית, נגזרו 11 חודשי מאסר בפועל. ועדת השחרורים החליטה לשחררו כחצי שנה לפני המועד שנקבע, בטענה כי הוא עומד בתנאים שנקבעו בחוק, ומסוכנותו לשלום הציבור פחתה. הפרקליטות לא ערערה על השחרור

בווידאו: משה איבגי נכנס לכלא לריצוי עונשו על עבירות מין/צילום: שלומי גבאי

השחקן משה איבגי משתחרר הבוקר (שני) ממאסר לאחר שריצה חמישה חודשים בכלא חרמון שבצפון. על איבגי, שהורשע בשתי עבירות של מעשים מגונים ובהטרדה מינית, נגזרו 11 חודשי מאסר בפועל אך ועדת השחרורים החליטה לשחררו כחצי שנה לפני המועד שנקבע.

החלטת הוועדה התקבלה לפני כשבועיים בטענה כי הוא עומד בתנאים שנקבעו בחוק, ומסוכנותו לשלום הציבור פחתה.

לפני כשבוע הוחלט בפרקליטות שלא לערער על החלטת ועדת השחרורים, שאמרה בעת קבלת ההחלטה: "אין חולק שמעשיו של האסיר מכוערים וראויים לכל גנאי, ואין צורך להכביר מילים בנוגע לחומרתם, במיוחד משום שבוצעו תוך ניצול מעמדו הרם בתעשיית הבידור והתרבות".

"ועדת השחרורים פישלה ובגדול", אמרה ח"כ נעמה לזימי (העבודה), "שחרורו של משה איבגי הוא מסר קשה לנפגעות תקיפה מינית. אדם שניצל את כוחו ומעמדו בשביל לפגוע ולתקוף נשים, להשאיר אותן מצולקות, לא צריך להשתחרר אחרי שישה חודשים. ככה לא מתנהלת מדינה שדואגת לביטחון הנשים שלה. עברייני מין צריכים לשלם על מעשיהם, לעבור תהליך שיקומי אמיתי לפני שהם חוזרים לחברה. זהו יום כואב לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, אני שולחת חיזוקים לאותן נשים אמיצות שהעזו להתלונן נגדו".

"שחרורו המוקדם של משה איבגי מעביר מסר קשה לחברה הישראלית כולה, של הכלה וסלחנות כלפי מי שביצע עבירות מין לאורך שנים ובאופן שיטתי, ושל הקלת ראש בפגיעה הקשה שגרם", מסרה עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל. מעבר לכך, הכוונה לחזור ולתת את הבמה התרבותית והציבורית למי שניצל את מעמדו התרבותי על מנת לפגוע שוב ושוב, אינה רק פוגעת בערכים בסיסיים של המרחב הציבורי הישראלי, אלא גם מעלה שאלה כבדה לגבי מוגנותן של נשים בעולם התרבות, ובכלל".

איבגי עם שחרורו מכלא חרמון 14 במרץ 2022. דוד כהן, פלאש 90
"מעשיו מכוערים וראויים לכל גינוי". איבגי בדרך לכלא חרמון/פלאש 90, דוד כהן

"מקווים שיניחו למרשנו לנפשו"

איבגי נכלא חמש וחצי שנים לאחר חשיפת מעשיו באתר וואלה!. באופן מקורי נגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות ושישה חודשי מאסר על תנאי, אך המדינה ערערה על קולת העונש. איבגי מצידו ערער על עצם הרשעתו. גזר דינו הסופי ניתן ביולי 2021, וכלל גם פיצוי כספי של 30 אלף שקל לאחת המתלוננות.

בשבוע שעבר, לאחר שנקבע סופית שישוחרר, סניגוריו של איבגי, עורכי הדין מיכאל כרמל וחן מאירי אמרו לוואלה! בתגובה: "אנחנו מקווים כי יניחו למרשנו לנפשו ויתנו לו לחזור לחיים, לאחר ששילם את חובו לחברה במלואו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully