וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: אפשר להכניס עוד פליטים; שקד תמסור הצהרה לאחר הביקורת על המכסות

עודכן לאחרונה: 13.3.2022 / 17:13

שר החוץ המבקר בגבול אוקראינה התייחס לביקורת על מדיניות הפליטים הישראלית ולתמונות המבישות מנתב"ג. "לא נסגור את שערינו בפני אלה שאיבדו את כל עולמם. חובתנו להיות לא רק יהודים טובים, אלא גם אנשים טובים". שקד תישא הערב הצהרה בנתב"ג אחרי הביקורת שהופנתה כלפיה

בווידאו: שרת הפנים שקד מציגה את המדיניות עבור כניסת אזרחים אוקראינים לישראל/צילום: לע"מ

שר החוץ יאיר לפיד אמר היום כי ישראל "לא תסגור את שעריה ואת ליבה בפני אנשים שאיבדו את כל עולמם". זאת, בהתייחס לסוגיית הכנסת פליטים מהמלחמה באוקראינה לישראל. לפיד, המבקר בגבול אוקראינה, הוסיף כי "יש לנו חובה מוסרית להיות חלק מהמאמץ הבינלאומי לסייע לפליטים מאוקראינה למצוא בית חם ומיטה לישון בה. חובתנו להיות לא רק יהודים טובים, אלא גם אנשים טובים".

"בישראל יש תשעה מיליון תושבים, והזהות היהודית שלנו לא תיפגע מעוד כמה אלפי פליטים", אמר לפיד בעקבות הביקורת שנמתחה על המדיניות הישראלית הנוקשה כלפי פליטי המלחמה. "להיפך, הילדים שלנו ילמדו שיעור חשוב על מוסר ואחריות. מצד שני ברור שלא נוכל לקלוט עשרות אלפי פליטים לא יהודים. אז הפתרון הוא לא בזה שכל אחד ידבר לבייס הפוליטי שלו, אלא בניהול מאוזן ומידתי. אפשר להכניס עוד פליטים, אפשר וצריך להיות הרבה יותר נדיבים, אי אפשר להכניס פליטים בלי הגבלה. את האיזון הזה הממשלה תמצא. זה תפקידנו".

פליטים אוקריאנים ממתינים בנתב"ג 10 במרץ 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
"תמונות שאסור שיחזרו על עצמן". קשישה מאוקראינה על הרצפה בנתב"ג/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הערב צפויה שרת הפנים איילת שקד למסור הצהרה בנתב"ג, בעקבות חיצי הביקורת שהופנו כלפיה אחרי שהציגה את תכניתה להכנסת הפליטים. שקד קבעה כי מכסת הפליטים שיורשו להיכנס לישראל יעמוד על 5,000 בלבד, ואילו כ-20 אלף אוקראינים ששהו בישראל לפני שפרצה המלחמה, באופן לא חוקי לטענתה, יוכלו להישאר באופן זמני ולא יגורשו בחזרה לאוקראינה בחודשים הקרובים.

על פי פרסומים, בתמיכת ולבקשת שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, הוגשה אמש עתירה נגד מתווה קליטת הפליטים מאוקראינה. לפי המתווה החדש, שייכנס לתוקף הלילה בחצות, כל אזרח אוקראיני שאינו יהודי יהיה רשאי להגיש בקשה מקוונת באתר משרד החוץ ולהציג את האישור בעת העלייה למטוס. עו"ד ישראלי ביקש להוציא צו ביניים נגד המתווה ולקיים דיון דחוף בנושא בבג"ץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר החוץ לפיד מבקר במעבר הגבול סירט באוקראינה. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד במעבר הגבול באוקראינה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם
שרת הפנים, איילת שקד במהלך הצהרה בה הציגה את המדיניות החדשה עבור כניסת אזרחים אוקראינים לישראל 8 במרץ 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
אחרי הביקורת על התנהלותה - תמסור הצהרה. שקד/פלאש 90, יונתן זינדל

לפיד מתח ביקורת על התמונות המבישות מנתב"ג בה התגלו תנאים קשים מההמתנה של הפליטים בשדה. "מה שבלתי נסלח ובלתי נסבל הוא הטעויות שנעשו בטיפול בפליטים שכבר הגיעו לישראל. התמונות של אשה זקנה והנכדה שלה שישנות על הרצפה בנתב"ג לא יכולות לחזור על עצמן. אנחנו נטפל בפליטים האלה כמו שהיינו רוצים שיטפלו בסבתא שלנו ובילדים שלנו. זה המבחן שלנו, אנחנו לא עמדנו בו מספיק טוב עד עכשיו. זה תוקן ביומיים האחרונים ואנחנו נדאג שמעכשיו זה יטופל אחרת לגמרי".

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully