וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה של אוקראינה: עמדת ישראל במלחמה תפגע באמון בין שתי המדינות

עודכן לאחרונה: 12.3.2022 / 23:26

אלכסי רזניקוב, שכמו הנשיא זלנסקי גם הוא יהודי, מתח ביקורת על עמדת ישראל בעניין הפלישה הרוסית. לדבריו, העובדה שהיא לא נוקטת עמדה ברורה תגרום לפגיעה באמון בשנים הקרובות. ברקע הביקורת, נשיא אוקראינה ובנט שוחחו: "ביקשנו סיוע בשחרור בכירים שנלקחו בשבי"

בווידאו: שר ההגנה האוקראיני, אלכסי רזנקיוב/עריכה: אביעד בללי

שר ההגנה האוקראיני אלכסי רזניקוב, שכמו הנשיא וולודימיר זלנסקי גם הוא יהודי, אמר בסרטון וידאו שהפיץ בסוף השבוע ברשתות החברתיות כי העובדה שישראל לא נוקטת עמדה ברורה נגד הפלישה הרוסית תגרום לפגיעה באמון עם אוקראינה בשנים הקרובות.

"ישראל מגלה ניתוק בלתי מוסבר וחוסר רצון לבחור צד במלחמה באוקראינה. זה יגרום לחוסר אמון הולך וגובר עוד הרבה מאוד שנים (עם אוקראינה) כי אנחתנו ננצח - אין ספק. איתכם או בלעדיכם", הוא אמר. "מה אתם יכולים לעשות? אתם מאוד משפיעים בארצות ובאזור שלכם. בישראל אתם יכולים להביע את עמדתכם בצורה אקטיבית יותר".

ברקע הביקורת, לשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט פרסמה כי הוא והנשיא זלנסקי דיברו פעם נוספת וכי השיחה נמשכה יותר משעה. "השיחה עסקה בדרכים להפסיק את הלחימה באוקראינה ובמאמצים שעושה ישראל בעניין", נכתב בהודעה.

בהמשך, זלנסקי אמר כי הוא ביקש מבנט לסייע בשחרור בכירים שנלקחו בשבי: "דיברנו על התוקפנות הרוסית ועל הסיכויים להגיע לשלום. אנחנו חייבים להפסיק את הדיכוי נגד אזרחים: ביקשנו לסייע בשחרור ראש העיר השבוי של מליטופול ואישי ציבור נוספים".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עם שר ההגנה האוקראיני. 17 בפברואר 2021. טוויטר, צילום מסך
רזניקוב וזלנסקי לפני הפלישה הרוסית, פברואר/צילום מסך, טוויטר

רזניקוב עמד בראש המשלחת האוקראינית למו"מ על הפסקת אש עם רוסיה שהתקיים בגבול בין אוקראינה לבלארוס. דבריו של רזניקוב הם ביטוי נוסף לביקורת בדרג הבכיר ביותר בממשלת אוקראינה כלפי המדיניות הישראלית מאז תחילת הפלישה הרוסית.

ישיבת ממשלה 6 במרץ 2022. מארק ישראל סאלם, פול
שוחח פעם נוספת עם זלנסקי. בנט/פול, מארק ישראל סאלם

מוקדם יותר היום אמר הנשיא זלנסקי כי הוא הציע לראש הממשלה נפתלי בנט לקיים את השיחות עם רוסיה בירושלים, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. עוד אמר זלנסקי כי הוא מקווה שלבנט תהיה השפעה חיובית על השיחות בין הצדדים. זלנסקי אמר את הדברים לאחר שלפי בכיר אוקראיני, בנט המליץ לזלנסקי לקבל את דרישת פוטין.

נשיא אוקראינה הוסיף כי ישראל יכולה לספק ערבויות ביטחוניות לארצו. "אני מאמין שבנט יכול לשחק תפקיד חשוב", אמר זלנסקי במסיבת עיתונאים בקייב. "זאת משום שישראל היא מדינה עם היסטוריה שיש בה הרבה מקבילות למצב שלנו. בנוסף, יש בה אוכלוסייה גדולה של עולים מאוקראינה, מרוסיה ומבלארוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully