וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט העליון בדימוס אליעזר גולדברג הלך לעולמו בגיל 90

עודכן לאחרונה: 12.3.2022 / 21:10

גולדברג כיהן בשורה ארוכה של משרות ציבוריות בכירות, בהן מבקר המדינה. התפקיד האחרון שנשא היה יו"ר הוועדה למינוי בכירים בשירות המדינה, אליו מונה ב-2018. הערב הודיעה הרשות השופטת על מותו. רה"מ בנט ספד לו: "משרת ציבור חרוץ ומסור שהתמיד בעשייה עד הרגע האחרון"

שופט בית המשפט העליון בדימוס אליעזר גולדברג, 19 בפברואר 2013. מרים אלסטר, פלאש 90
אליעזר גולדברג/פלאש 90, מרים אלסטר

שופט בית המשפט העליון ומבקר המדינה בדימוס אליעזר גולדברג הלך לעולמו הערב (שבת) בגיל 90.

התפקיד האחרון שנשא גולדברג היה יו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, אליו מונה ב-2018. הוועדה בראשותו אישרה את מינויים של אביב כוכבי לרמטכ"ל ואמיר ירון לנגיד בנק ישראל. בנובמבר 2018 הכריע בהחלטה להמליץ שלא למנות את משה אדרי למפכ"ל המשטרה.

ב-2008 התמנה לנציב תלונות הציבור על שופטים. על פעולתו בתפקידו זה אמר: "אני מחמיר עם אחרים מפני שאני מחמיר גם עם עצמי ומפני שאני חושב ששופט חייב להחמיר עם עצמו". בשנת 2013 הסתיימה כהונתו בתפקיד זה. במקביל לתפקידו זה הרצה במכללת ספיר בקורס ביקורת על מוסדות המדינה.

גולדברג נולד בירושלים ב-1931, ובין תפקידים נוספים שמילא בשירות המדינה היו יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-12; חבר, ואחר כך יושב ראש הוועדה לסדר הדין הפלילי; חבר בוועדת שמגר, לחקירת אירוע הטבח במערת המכפלה; חבר בוועדה לעניין הרשעה על סמך הודאה בלבד והעילות למשפט חוזר.

במאי 1998 נבחר על ידי הכנסת לכהן כמבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לתקופה של שבע שנים. גולדברג כיהן בתפקיד מיולי 1998 עד יולי 2005. במאי 2006 קיבל את אות אביר איכות השלטון מטעם התנועה לאיכות השלטון, על פועלו בתחום המשפט.

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לגולדברג. "בשורה ארוכה של תפקידים בהם כיהן בשירות הציבורי, הוא היה מופת של תבונה, יושר ועשיית צדק. הוא היה משרת ציבור חרוץ ומסור שהתמיד בעשייה עד הרגע האחרון. דמותו תחסר לנו", אמר בנט בציוץ בטוויטר.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שלח תנחומים למשפחתו של השופט גולדברג. "בכל תפקידיו במערכת המשפט, כמבקר המדינה וכיו"ר הועדה המייעצת למינוי בכירים, השופט גולדברג היה מגדלור של הגינות, יושר וחוכמה", אמר נתניהו. "נזכור ונעריך תמיד את תרומתו הגדולה למדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully