וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: קיצור השירות בצה"ל יידחה

עודכן לאחרונה: 10.3.2022 / 11:06

החוק אושר ברוב של 58 תומכים מול 57 מתנגדים. זאת, למרות התרגיל הלילי שניסתה לעשות האופוזיציה במסגרתו ח"כ שיקלי הסתתר בחניון הכנסת. לפי החוק, קיצור השירות לגברים יחול רק מ-1.7.2024. עוד נקבע כי גם חיילים שהתגייסו לאחר 1.7.2020, ישרתו 32 חודשים ולא 30 חודשים

בווידאו:ח״כ עמיחי שיקלי הסתתר יותר מחצי שעה בחניון של הכנסת כדי לגרום להפלת חוק דחיית קיצור השירות/מערכת וואלה

מליאת הכנסת אישרה הלילה (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שנועדה לדחות את קיצור השירות בצה"ל. ההצעה אושרה ברוב של 58 תומכים מול 57 מתנגדים.

בשנת 2016 תוקן חוק שירות ביטחון ונקבע בו כי החל מ-1.7.2020 משך שירות החובה לגברים ירד מ-32 ל-30 חודשים. ההצעה שאושרה קובעת כי יש לדחות את מועד קיצור השירות ל-1.7.2024, וכי גם חיילים שהתגייסו לאחר 1.7.2020 ישרתו 32 חודשים ולא 30 חודשים.

בדברי ההסבר לדחיית קיצור השירות נכתב כי לפי בחינה שנערכה, נמצא כי הקיצור הקודם של השירות שכבר מיושם, הביא לירידה במצבת הלוחמים. כתוצאה מכך, נוצר מחסור בכוח אדם ביחידות הלוחמות, דבר שהשפיע על כשירות היחידות לביצוע משימותיהן ועל מוכנותן לתרחישים שונים.

גיוס נובמבר גולני-גבעתי, בקו"ם תל השומר, 28 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
ירידה במצבת הלוחמים. מתגייסים בבק"ום/ראובן קסטרו

כמו כן, נמצא כי יש חוסר איזון בהיקף כוח האדם בצה"ל במקצועות מסוימים - בייחוד בתפקידי לחימה ותומכי לחימה, המערך הטכנולוגי ומקצועות חיוניים נוספים. "בעקבות המציאות הביטחונית הדינמית והשינויים בפני המערכה, חלים שינויים בצורכי צה"ל בכוח אדם. זאת, כדי לעמוד בכלל משימותיו - בין השאר בהתחשב במשך זמן ההכשרות בצה"ל", נכתב בהסבר.

האופוזיציה ניסתה לעשות תרגיל לילי כדי לגרום להפלת החוק ובמסגרתו ח"כ עמיחי שיקלי הסתתר יותר מחצי שעה בחניון הכנסת. כשהגיעה ההצבעה הוא יצא בהפתעה להצביע, מתוך הנחה שחברי הכנסת של רע"מ יימנעו בהצבעה על חוק שנוגע לשירות בצה"ל. התרגיל נכשל לאחר שחברי רע"מ החליטו לתמוך בחוק יחד עם הקואליציה.

רע"מ ספגה ביקורת חריפה על הצבעתה בעד החוק, בעיקר מצד הרשימה המשותפת. ח"כ עופר כסיף אמר כי "שוב התגלתה רע"מ כמשרתת נרצעת של המיליטריזם הציוני. בקולותיה הוארכה תקופת השירות הצבאי. אתם שואלים, כמה נמוך עוד תרד המפלגה הזו? חכו לחוק האזרחות הגזעני ותגלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully