וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הקמח הגדולה בישראל הודיעה על התייקרות

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 20:23

יצרנית הקמח "שטיבל" הודיעה על עליית מחירים החל ממחר. לדבריהם, אחוז השינוי יעודכן במהלך הימים הקרובים. החברה טענה כי בשל מלחמת רוסיה-אוקראינה "שיעור העליות הגיע לשיא של 14 שנה", והאשימה גם את "חוסר התפקוד בנמלים, עלויות האנרגיה, החשמל והדלק"

בווידאו: הפגנה נגד יוקר המחיה בכיכר הבימה, ת"א/צילום: אורי סלע

חברת "שטיבל", יצרנית הקמח הגדולה בישראל, הודיעה הערב (רביעי) על עליית מחירים, החל ממחר. בהודעה שהוציאה החברה, ציינה את מלחמת רוסיה-אוקראינה כגורם המרכזי לעליית המחירים. "המלחמה גרמה לעליות דרסטיות במחירי חומרי הגלם, ושיעור העליות הגיע לשיא של 14 שנה", טענו, והאשימו גם את "המתנת האוניות, חוסר התפקוד בנמלים, עלויות האנרגיה, החשמל והדלקים".

החברה ציינה כי ההתייקרות תחל מחר, וכי אחוז השינוי יעודכן במהלך הימים הקרובים. "אנו תקווה שאירוע זה יסתיים במהרה ושוק הסחורות יחזור לטווח מחירים נורמטיבי", כתבו.

בנוסף, הזהירו מעליית מחירים נוספת, בשיעור של עשרות אחוזים, "אם שוק הסחורות לא יחזור למצבו טרם פרוץ המלחמה". ההתייקרות הנוספת עלולה לחול בשבועות הקרובים.

לחם בסיר בישול איטי. FACEBOOK/Dannielle Luttrell, צילום מסך
התייקרות נוספת. לחם/צילום מסך, FACEBOOK/Dannielle Luttrell

בשבוע שעבר זינק מחיר הדלק ב-34 אגורות מהחודש הקודם - המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן, בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ), עומד על 7.05 ש"ח לליטר. זאת, בעקבות הטלת הסנקציות העולמיות על הנפט מרוסיה, שהובילו לעליית המחירים.

מדד מחירי המזון של האו"ם עלה במהלך פברואר האחרון בכ-4%, לשיא של כל הזמנים. סך הכל סיכם המדד עלייה של 20.7% מפברואר 2021 לפברואר 2022. גם מדד מחירי הדגנים עלה באותו החודש ב-3%, כאשר מחירי התירס עלו ב-5.1% ומחירי החיטה עלו ב-2.1%.

אוקראינה ורוסיה מהוות כ-80% מהיצוא העולמי של שמן החמניות, וכ-29% מהייצוא העולמי של חיטה, ולצד היעדרה של רוסיה מהשוק הגלובלי של הדשנים, צפויה תחרות עזה יותר על ההיצע המצטמצם, שצפויה להוביל לעלייה נוספת במחירי המזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully