וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים לאחר ההשתלה: מת האדם הראשון שבגופו הושתל לב של חזיר

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 17:36

דיוויד בנט, בן 57 שחי במרילנד, סבל ממחלת לב קשה, והסכים לקבל את הלב של החזיר לאחר שנדחה מכמה רשימות המתנה להשתלת לב של אדם. גורמים במרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד אמרו ש"לא זוהתה סיבה ברורה למותו", ושהם יערכו בדיקה יסודית. "מטופל אמיץ ואצילי", אמר המנתח

האדם הראשון שלבו הוחלף בלב חזיר בניתוח פורץ דרך, מת אתמול (שלישי) במרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד, חודשיים לאחר ההשתלה.

דיוויד בנט, שחי במרילנד, מת בגיל 57. הוא סבל ממחלת לב קשה, והסכים לקבל את הלב של החזיר לאחר שנדחה מכמה רשימות המתנה לקבלת לב של אדם. לא ברור אם גופו דחה את הלב הזר. "לא זוהתה סיבה ברורה למותו", אמרה דוברת בית החולים.

דיוויד בנט. אוניברסיטת מרילנד, מערכת וואלה!
דיוויד בנט/מערכת וואלה!, אוניברסיטת מרילנד
דיוויד בנט עם משפחתו. AP
"מטופל אמיץ ואצילי שנלחם עד הסוף". דיוויד בנט עם משפחתו/AP

גורמים בבית החולים אמרו שהם לא יכולים להגיב על סיבת המוות, מכיוון שרופאיו טרם ערכו בדיקה יסודית. הם מתכננים לפרסם את התוצאות בכתב עת רפואי.

ד"ר ברטלי גריפית', המנתח שביצע את ההשתלה, אמר שצוות בית החולים "כואב" את אובדנו של בנט. "הוא התגלה כמטופל אמיץ ואצילי שנלחם עד הסוף", אמר ד"ר גריפית'. "בנט נודע על ידי מיליוני אנשים ברחבי העולם בזכות האומץ והרצון האיתן שלו לחיות".

השתלת הלב הייתה אחד מכמה הליכים חלוציים בחודשים האחרונים שבהם נעשה שימוש באיברים מחזירים שעברו שינוי גנטי כדי להחליף איברים בבני אדם. התהליך, שנקרא xenotransplantation, מציע תקווה חדשה לעשרות אלפי חולים עם כליות, לבבות ואיברים אחרים, שכן קיים מחסור חריף באיברים שנתרמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully