וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופות ברחובות, בי"ח לילדים הופגז: "אפוקליפסה" במריופול הנצורה

עודכן לאחרונה: 10.3.2022 / 9:27

הרשויות בעיר שבדרום אוקראינה מאשימות את צבא רוסיה בהפגזת בית חולים לילדים בזמן הפסקת האש שנועדה לאפשר פינוי אזרחים. לפי סגן ראש העיר, "לפחות 1,170 איש נהרגו מאז תחילת הפלישה, כ-50 מהם נקברו בקבר אחים. "אין מים, חימום, חשמל, גז, ממיסים שלג לשתייה"

קברי אחים ונשים על סף לידה מכוסות בדם: תמונות הזוועה מהעיר הנצורה באוקראינה

AP, Evgeniy Maloletka
גופה שרועה ברחוב בעיר מריופול, אוקראינה, 7 במרץ 2022. AP
הכוחות הרוסיים מכתרים את העיר. גופה שרועה ברחובות מריופול, השבוע/AP

הרשויות בעיר מריופול אמרו היום (רביעי) כי 17 בני אדם נפצעו בתקיפה אווירית של רוסיה נגד בית חולים לילדים. זאת בזמן שהוגדר על ידי הצדדים כהפסקת אש לטובת פינוי אזרחים מעיר הנמל הנצורה שבדרום אוקראינה. מושל המחוז אמר כי בין הפצועים היו נשים שעמדו ללדת.

מריופול, שלחופי הים השחור, היא אחד ממוקדי הלחימה העזים ביותר במדינה, ולפי סגן ראש העיר 1,170 בני אדם נהרגו מאז תחילת הפלישה הרוסית פני שבועיים. עיתונאים בעיר תיארו גופות מפוזרות ברחובות ותושבים רעבים פורצים לחנויות בחיפוש אחר מזון ואחר שלג שנמס בתור מים לשתייה. אלפים שוהים במקלטים, והרשויות טמנו חלק מהקורבנות בקברי אחים. הצלב האדום אמר כי התנאים בעיר "אפוקליפטיים".

"לפחות 1,170 בני אדם נהרגו ו-47 נקברו בקבר אחים היום", אמר סגן ראש העיר, סרגיי אורלוב. "לאנשים אין מים, חימום, חשמל, גז, התושבים ממיסים שלג כדי לשתות".

בית חולים לילדים שנפגע מהפגזה רוסית בעיר מריופול, אוקראינה, 9 במרץ 2022. רויטרס
שרידי בית החולים לילדים שהופגז במריופול, היום/רויטרס

בקייב אמרו כי רוסיה מחזיקה כ"בני ערובה" 400 אלף תושבים בעיר. "בית חולים לילדים, מחלקת יולדות. איך הם איימו על רוסיה? מה זו המדינה הזאת, רוסיה, שמפחדת מבתי חולים, ממחלקות יולדות והורס אותם?", זעם הלילה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפוסט שפרסם בטלגרם. "בתי חולים ובתי ספר נהרסים. כנסיות ומבנים רגילים נהרסים. ילדים נהרגים. ההפגזה האווירית של בית חולים לילדים היא ההוכחה הניצחת לרצח העם שמתרחש נגד האוקראינים".

זלנסקי, הדורש ממדינות המערב להכריז על אזור אסור לטיס באוקראינה, השווה את התוקפנות הרוסית לזו של הנאצים. לפי הרשויות במריופול, צבא רוסיה ירה והפציץ את המסדרון ההומניטרי, הטמין מוקשים לאורכו והקים מחסום. מתוך כ-200 אלף איש הנואשים לעזוב את העיר, רק כ-2,000 עד 3,000 מצליחים לצאת מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully