וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוליגרך הישראלי-רוסי לאוניד נבזלין מוותר על אזרחותו הרוסית: "מדינה פשיסטית"

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 13:11

המיליארדר היהודי, ממקימי חברת הנפט "יוקוס", מתנגד חריף לפוטין, תקף אותו הבוקר: "כל מה שהוא נוגע בו גווע, האזרחות הרוסית הפכה לאות קלון". איש העסקים בן ה-62, מחזיק ב-25% ממניות עיתון הארץ ומייסד המגזין הפוליטי "ליברל". ב-2003 עזב את רוסיה ועלה לישראל

לאוניד נבזלין טטיאנה גרינברג  - בכניסה לחתונת יולי אדלשטיין – חוות רונית. ראובן קסטרו
לאוניד נבזלין/ראובן קסטרו

האוליגרך הרוסי-ישראלי לאוניד נבזלין הודיע הבוקר (רביעי) כי הוא מוותר על אזרחותו הרוסית. נבזלין בן ה-62, מתנגד חריף של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, תקף הבוקר: "כל מה שפוטין נגע בו גווע. אזרחות רוסית כשלעצמה הפכה לאות קלון שאינני רוצה לשאת עוד. אני נגד המלחמה, אני נגד הכיבוש, אני נגד השמדת העם האוקראיני. אני אזרח ישראל ואם לחשוב על אזרחות נוספת, הייתי גאה לקבל דרכון אוקראיני".

נבזלין, ממקימי חברת הנפט "יוקוס", עזב ב-2003 את רוסיה ועלה לישראל לאחר שהחברה הפכה ליעד רדיפה על ידי משטר פוטין. המיליארדר היהודי מחזיק גם ב-25% ממניות עיתון הארץ, וכן ייסד את מגזין "ליברל" ב-2014. בתו, אירינה, נישאה ב-2016 ליו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין. "אני לא יכול להרשות לעצמי להיות אזרח של מדינה שהורגת ילדים של מדינה אחרת, ושמענה את ילדיה שלה שלא מסכימים למעשים האלה", כתב נבזלין, "רוסיה נהייתה פשיסטית מדי. התרבות, השפה והשורשים הרוסיים נשארים כמובן איתי, ואולי יבוא יום וארצה שוב לקבל אזרחות רוסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully