וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם ואבל כבד בכפר כנא בעקבות מותה של הנערה מירי תועה: "נורתה כשלמדה למבחן"

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 21:29

תושבי היישוב וחבריה ללימודים של רזאן עבאס בת ה-17 הזדעזעו ממותה הלילה, שנגרם מירי לביתה, בזמן שלמדה לבחינות הבגרות. קרוב משפחתה סיפר עליה שהיתה תלמידה מצטיינת, שהצטלמה לפני ימים ספורים לתמונת המחזור בתיכון. "במגזר הערבי זה עניין של מי הבא בתור"

מותה של הנערה רזאן עבאס בת ה-17, שנהרגה הלילה (רביעי) מירי תועה לעבר ביתה, הכה בתדהמה את הכפר כנא בה התגוררה. מנהל בית ספרה סיפר בשיחה לוואלה! כי היתה תלמידה מצטיינת, ומותה זעזע את תלמידי בית הספר, שרק לפני כמה ימים הצטלמו לתמונת מחזור בנוכחותה. שישה חשודים בירי נעצרו.

"זה משהו רגיל אצלנו במגזר הערבי, זה לא חדש, זה עניין של מי הבא בתור", סיפר פארס עבאס ל-103FM, קרוב משפחתה של עבאס. "בת כמו זו, נשמה, כבר סיימה י"ב, ממתינה לעתיד שלה, ממתינה לחיים חדשים, פתאום היא איננה. לפני כמה ימים הצטלמה לתמונת המחזור של הכיתה שלה", סיפר עליה. לדבריו, הירי בכפר נשמע במשך 40 דקות, אך המשטרה לא הגיעה. "אם זה היה במגזר היהודי, היו צ'יק-צ'ק פותרים את זה, לוקחים את מי שצריך לקחת", האשים.

הוא סיפר כי רזאן שמעה את הירי, נתקפה פחד, וברחה לחדר אחר בבית. בזמן שברחה פגע בה הכדור. "ניידת ראשונה הגיעה אחרי 40 דקות מהירי. יש לנו תחנת משטרה בכפר כנא, המרחק בניידת זה חמש דקות, לא יותר".

רזאן עבאס. 9 במרץ 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א', צילום מסך
"לפני כמה ימים הצטלמה לתמונת מחזור". רזאן עבאס/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א'

יוסף עמרה, מנהל בית ספרה של רזאן סיפר כי תלמידי בית הספר המומים ולא מסוגלים לתפקד בעקבות מותה של חברתם לספסל הלימודים. "הם רצו לשבת עם פסיכולוגים ולא היו מסוגלים לצאת מהבית. כולם בצער כבד מאוד. זה אסון ליישוב ולבית הספר", אמר.

לדבריו, בית הספר צריך להתמודד עם הטראומות של התלמידים ממקרים כאלה מדי יום, מאחר שהאלימות והירי הינם דברים שבשגרה ביישוב. עוד אמר שהאירוע הלילה הוא שיא חדש שהביאה האלימות באזור. "רזאן היתה תלמידה מצטיינת עם הרבה חברות וחברים. משפחתה לא מסוכסכת בכלל. בלילה היא למדה לקראת מבחני בגרות שהיו צפויים לה בקרוב. אסון כבד נפל עלינו, כולם בהלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully