וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט זדורוב: השופטים לא השתכנעו מטיעוני התביעה

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 8:51

הרכב השופטים במשפטו החוזר של רומן זדורוב התקשה להשתכנע מטיעוני התביעה בשתי סוגיות קריטיות במשפט, הנוגעות לעקבת הדם בתא השירותים בו נמצאה ראדה. השופט קולה הוסיף: "להגנה מספיקים 51%, בעוד שהתביעה צריכה להוכיח ב-99%". היום תמשך חקירתו של זדורוב ע"י התביעה

בווידאו: עימות במשפט זדורוב: השופטים התערבו, התובעת נאלצה לקטוע את החקירה/אלי אשכנזי

"קשה לשכנע", כך הגדיר אתמול (שלישי) אב בית הדין במשפטו של רומן זדורוב את ההכרעה בשתי סוגיות מהותיות שנמצאות בלב ליבו של המשפט החוזר. השופט קולה התייחס לאפשרות שדם יזלוג מגופה מספר שעות אחרי המוות בשל נגיעות קלות בגופה, ובנוגע לתסריט "המחלץ האלמוני" שכביכול הטביע בזירת הרצח טביעות נעל שלא ברור מי הטביע אותן.

קולה אמר את הדברים בתום היום הרביעי בעדותו של הנאשם זדורוב. מדובר היה ביום טעון ביותר שאף הביא לחילופי דברים קשים בין שניים מהשופטים לבין התובעת עו"ד מיטל חן-רוזנפלד.

החלטתו של חנן מלצר, שופט בית המשפט העליון, על קיום משפט חוזר התבססה בעיקרה על חוות דעת שהציגה ההגנה, ושנגעה למשך הזמן שדם עשוי לנזול מהגופה לאחר המוות. חוות הדעת התייחסה לעקבת נעל שהתגלתה על מכסה האסלה בתא שבו בוצע הרצח - עקבה שאיננה שייכת לזדורוב ושעליה נזל דם של תאיר ראדה.

רומן זדורוב בעדותו במשפטו החוזר, בימ"ש מחוזי נצרת, 8 במרץ 2022. אלי אשכנזי
רומן זדורוב בעדותו/אלי אשכנזי

מחוות הדעת החדשות שהציגה ההגנה, עלה כי לא תתכן נזילת דם מהגופה כחמש שעות לאחר הרצח, שהינן משך הזמן בין מועד הרצח לבין מועד גילוי הגופה. המשמעות האפשרית של קביעה זו היא שהעקבה הוטבעה בזמן ביצוע הרצח, או בסמוך לו - וגילוי זה איננו עולה בקנה אחד עם גרסת התביעה, לפיה העקבה על גבי מכסה האסלה הוטבעה על ידי "מחלץ אלמוני" שהגיע לזירה לאחר גילוי הגופה, כחמש שעות לאחר הרצח.

הפרקליטות מצידה הציגה חוות דעת שגרסה כי דמה של המנוחה היה יכול לזלוג על עקבת הנעל גם אחרי שנמצאה הגופה והוזזה ממקומה. על כך אמר היום השופט קולה "קשה לשכנע". עוד אמר השופט כי "להגנה מספיקים 51 אחוזים, בעוד התביעה צריכה להוכיח ב-99 אחוזים", והוסיף "כשיש ספק אין ספק". עוד אמר כי "יש אלף ואחד דברים בעייתיים מאד".

את דבריו אמר השופט קולה אחרי שזדורוב סיים להעיד, ובשעה שבבית המשפט דנו על עדי הגנה שיוזמנו להעיד בהמשך המשפט. מחר וביום ראשון תמשך חקירתו של זדורוב בידי התביעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רומן זדורוב ועורך דינו ירום הלוי לקראת עדותו במשפטו החוזר, בימ"ש מחוזי נצרת, 1 במרץ 2022. אלי אשכנזי
זדורוב ועורך דינו/אלי אשכנזי

בתחילת החודש הבא יעיד מטעם ההגנה הד"ר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית ומי שהשופט קולה הגדיר כ"עד מפתח" במשפט. קוגל, שהעיד מטעם ההגנה גם במשפט הראשון, אז כמומחה של מכון פרטי, הוסיף מאז רכיבים נוספים לעדותו הראשונית ובהם הרכיב המרכזי והוא חוות דעתו כי דם לא יכול לזלוג מגופה מספר שעות אחרי רצח, אלא אם הגופה תוזז באופן משמעותי ממקומה. הגופה הוזזה באופן כזה רק כשפונתה מזירת הרצח ולא לפני כן.

בנוסף, כיום טוען קוגל כי הרצח נעשה עם סכין משונן, פרט שבמשפט הראשון אמר כי אינו יכול לקבוע לגביו. בתחילת המשפט החוזר התנגדה הפרקליטות שקוגל יעיד מטעם ההגנה בשל היותו מצוי בניגוד עניינים, לטענתה. לבסוף חזרה בה מההתנגדות. "קוגל לא בא להטעות את בית המשפט. אולי הוא טועה", אמר היום השופט קולה וציין בפני התביעה כי "הוא איש שלכם וחוות הדעת שלו מביאות להרשעות ברצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully