וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו שנלחמים בטרור": התוכנית של גלנט למלחמה בפשיעה בחברה הערבית

אנה ברסקי

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 2:02

חבר הכנסת והשר לשעבר יואב גלנט התייחס היום לפשיעה בחברה הערבית ברחבי המדינה ובנגב בפרט, ופירט את התוכנית שלו לפתרון הבעיה: "עלינו לשנות סדרי עדיפויות לאומיים ולבנות מענה משולב ומלא"

בווידאו: הפגנה ועימותים עם השוטרים במחאה על הנטיעות בנגב/צילום: יניר יגנה

חבר הכנסת והשר לשעבר יואב גלנט התייחס היום (שלישי) לפשיעה בחברה הערבית ברחבי המדינה ובנגב בפרט, ופירט את התוכנית שלו לפתרון הבעיה. לדבריו, "כדי לפתור את בעיית האלימות וההשתלטות הבלתי חוקית על אדמות המדינה בנגב בפרט וברחבי הארץ בכלל נדרשת השלטת חוק וסדר כתנאי מקדים. עלינו לשנות סדרי עדיפויות לאומיים ולבנות מענה משולב ומלא".

"הנושא הראשון הם שינויי חקיקה שיאפשרו גיבוי וחופש פעולה לכוחות הבטחון, לצד קביעת עונשי מינימום על המחזיקים והמשתמשים בנשק בלתי חוקי. לפי הצעת החוק שהגשתי, המחזיק בנשק בלתי חוקי ישלח ל-3 שנות מאסר לפחות. היורה בנשק לא חוקי לפחות 5 שנות מאסר, הפוגע באדם או הסוחר בנשק לא חוקי ישפט ל-7 שנים לפחות, אלו צריכים להיות עונשי המינימום, השופט רשאי להחמיר בלבד".

"עוד בתחום החקיקה, עלינו להגן על המקורות האנושיים והאחרים בדומה לנהוג במלחמה בטרור. להקל על חיסיון העדים והראיות. כמו במלחמה בטרור, המשטרה תציג ראיות רגישות בפני שופט במעמד צד אחד כדי שהמקורות לא יחשפו לעבריינים. גם תופעות הפשיעה החקלאית וגביית דמי החסות (פרוטקשן) אשר הפכו לשכיחות ברחבי הארץ, מחייבות יצירת סעיפי ענישה ייחודיים ומחמירים".

יואב גלנט מגיע לכינוס סיעת הליכוד במצודת זאב, תל אביב 17.06.21. ראובן קסטרו
"נדרשת השלטת חוק וסדר כתנאי מקדים". גלנט/ראובן קסטרו

"הנושא השני - הגדלת היקפי הכוחות בשגרה ובשעת חרום. כדי להילחם בפעילות העבריינית, יש להגדיל משמעותית את סדרי הכוחות הפועלים, כ-3 חטיבות סדירות נוספות לטובת משמר הגבול, הגדלת הימ"מ ובניית כוחות מילואים עירוניים כדי להגן על אוכלוסייה מותקפת בשעת פרעות. הכוחות יופעלו תחת פיקוד משטרת ישראל עם אפשרות להפעלתם ע"י צה"ל בעת הצורך. ייעודם העיקרי אבטחת הצירים, הערים והיישובים ומניעת מקרי אלימות מכל סוג".

"הנושא השלישי - ארגון מחודש של המערכים המודיעיניים. לאחרונה נחשפו אזרחי ישראל ליכולת של חלק מכלי המודיעין המתקדמים. יש להפנות משאבים אלו ואחרים לשימוש הולם וראוי בלבד תוך שיתוף פעולה עם גורמי המודיעין האחרים". גלנט ציין כי ההיגיון המבצעי ואופן הפעלת הכוחות יוצג בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully