וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברתם את הרגל באמצע הלילה? אלה חדרי המיון שכדאי לכם לפנות אליהם

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 10:59

סקר משרד הבריאות מגלה נתוני שביעות רצון גבוהים מחדרי המיון במרכזים הרפואיים השונים. מבין בתי החולים, אסותא אשדוד, הדסה הר הצופים, שיבא ומאיר זכו לדירוג הגבוה ביותר. חדרי המיון שהגיעו למקומות הנמוכים ביותר בסקר: רמב"ם, וולפסון, אסף הרופא והדסה עין-כרם

במהלך חודשים מאי-נובמבר 2021 משרד הבריאות ערך מדידה רביעית של סקר חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה מיון. מבין בתי החולים הגדולים, חדרי המיון בבית החולים אסותא אשדוד, הדסה הר הצופים והמרכז הרפואי שיבא דורגו במקומות הגבוהים ביותר במדדים הארציים עם ציונים שנעים בין 81-77. לעומתם, בית החולים רמב"ם, וולפסון, אסף הרופא והדסה עין כרם דורגו במקומות הנמוכים ביותר וקיבלו 70 נקודות בלבד.

במלר"די הילדים התוצאות היו שונות. אסותא אשדוד מובילים בין בתי החולים הגדולים, מיד אחריו ממוקמים בית החולים וולפסון, סורוקה ואיכילוב שקיבלו ציון 86-85. בית החולים הדסה הר הצופים דורג בין המקומות הנמוכים עם ציון 73, ועם הירידה הגדולה ביותר - 13% - מהמדידה האחרונה. גם אסף הרופא קיבל ציון נמוך למדי, 74, עם ירידה של 10% מהמדידה בשנה שעברה.

חדר מיון תל השומר, שביתת האחיות 7.8.2018. ראובן קסטרו
חדר מיון בשיבא/ראובן קסטרו

בחדרי המיון של המבוגרים המרכז הרפואי שיבא מתמקם בין המקומות הראשונים עם 76%, לעומתו רמב"ם ווולפסון סוגרים את הרשימה עם 66% בלבד. בתי חולים עם עליה ניכרת בציון המסכם במלר"ד מבוגרים הם איכילוב עם עלייה של 11%, הלל יפה, כרמל והדסה הר הצופים שחוו עלייה של 7% ובני ציון עם עלייה של 5%. בתי חולים עם הירידה הניכרת בציון המסכם במלר"ד הם פוריה עם ירידה של 4% ויוספטל באילת עם ירידה חדה של 5%.

עוד עולה מהסקר כי שני שליש מהמטופלים דירגו את שביעות הרצון הכללית שלהם מהטיפול במיון בציונים 10-8, 69% מוכנים להמליץ על המיון בו ביקרו, ו-77% הרגישו מטופלים בידיים טובות. ברמה הארצית נשמר השיפור שהושג במדדים של יחס וכבוד למטופל (84%), מידע ובהירות הסברים (79%) ורצף טיפולי (77%). 28% מהמטופלים עדיין אינם מרוצים מזמני המתנה במיון.

אסותא אשדוד. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
בין המובילים. אסותא אשדוד/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

74% סבורים כי קיבלו מענה לבעיה בגינה הגיעו למלר"ד. בהשוואה בין סוגי המלר"דים, מלר"די הילדים ממשיכים לקבל ציונים גבוהים יותר, אם כי במלר"די הילדים חלה ירידה מאז הסקר הקודם. הירידות המשמעותיות במלר"די ילדים באות לידי ביטוי בפרמטרים של זמני המתנה במיון, ובמיוחד זמן המתנה עד ההעברה למחלקת אשפוז, הבנת השלבים בתהליך, תחושה כי המקום מתנהל בצורה מסודרת ויכולת לקבל מענה לשאלות ללא צורך להתאמץ.

בחלק מתקופת הסקר, בחודשים יוני-יולי 2021, מחלקות הרפואה הדחופה לילדים חוו עומסים אדירים בשל התפרצות חריגה של תחלואת ילדים, דווקא בתקופה רגועה בדרך כלל בבתי חולים לילדים. ילדים שלאחר תקופה ארוכה של סגר ובידודים לא נחשפו לילדים אחרים, העלו חום וסבלו מקשיי נשימה.

נתון מדאיג נוסף שעלה מהסקר הוא כי 2.5% חשו אפליה במהלך הביקור במלר"ד על רקע גיל, לאום, עדה, מין, מוגבלות פיזית או נפשית או נטייה מינית. עם זאת, נרשמה מגמת ירידה לאורך השנים במיון הכללי בתחושות האפליה, כשב-2017 עמד מדד האפליה על 4.4% ו-2019 3.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully