וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בר לב מנע ביקור של ח"כית בכלא ניצן, יו"ר הכנסת תקף: "פוגע בדמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 21:29

לוי תקף את הוראתו של השר לביטחון פנים, לפיה ח"כים אינם מורשים לבקר בבתי כלא ברחבי הארץ, שלא במסגרת עבודת הוועדות. לדבריו, ההוראה פוגעת בזכויות ח"כים ובחובות הפיקוח שלהם. "לא אתן יד לשינוי במשמרת שלי", אמר

בווידאו: השר בר-לב מעיד בפני הוועדה לבריחה מכלא גלבוע/צילום: רוני כנפו

יו"ר הכנסת, מיקי לוי, תקף היום (שלישי) את השר לביטחון פנים עמר בר לב על כך שאינו מאפשר ביקורים של חברי כנסת בבתי הכלא ברחבי הארץ, והאשים אותו בכך שהוראה זו, שלא הייתה נהוגה עד היום, פוגעת "בזכויות חברי הכנסת ובחובות הפיקוח שלהם". לוי הוסיף כי אין בכוונתו לאפשר שינוי של הנוהג שאפשר ביקורים אלה: "לא אתן לשינוי במשמרת שלי".

חברי כנסת רבים נוהגים לבקר בבתי כלא ברחבי הארץ, ובמהלך סיורים אלה, בודקים את זכויות האסירים. חברי הכנסת ינון אזולאי ומשה ארבל מש"ס ידועים בביקורים אלה, וכך גם ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית.

וולדיגר פנתה לאחרונה לתאם ביקור בבית הכלא ניצן, לטענת סביבתה, כדי לעמוד על מספר סוגיות ציבוריות משמעותיות, אך בר לב דחה את בקשתה בטענה כי ביקורי חברי כנסת בבתי הכלא נעשים אך ורק במסגרת עבודת הוועדות, אף שבעבר היו ביקורים מסוג זה של ח"כים בבתי הכלא.

עמר בר לב. מאיר ועקנין, פלאש 90
לא מאפשר ביקורים של ח"כים בבתי הכלא ברחבי הארץ. בר לב/פלאש 90, מאיר ועקנין

מי שהגיב על ההחלטה בתקיפות היה יו"ר הכנסת שכתב לבר לב כי "שלילת כוחו של חבר הכנסת לממש את תפקידו החוקתי פוגעת בערך יסודי ומרכזי בשיטת המשטר הדמוקרטית שלנו, על אחת כמה וכמה כאשר הדבר נעשה על ידי חבר הממשלה".

לוי טען כי ההוראה החדשה של בר לב מייצרת "שינוי חדש ובעייתי אשר נוגד את הפרקטיקה שנהגה מאז ומתמיד ביחס לביקורים של חברי כנסת במתקני כליאה", וביקש ממנו לחזור בו מדבריו. יו"ר הכנסת הבהיר לסיום: "לא אתן יד לשינוי החזית בעניין זה במשמרת שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully