וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נפגש עם ראשי ועדות בכנסת לדון על התוכנית הכלכלית

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 16:45

שר האוצר נפגש עם יושבי ראש ועדות הכספים, הכלכלה והעבודה - ח"כ קושניר, ביטון ורייטן, כדי להגיע להבנות על התכנית לפני שתעלה לדיון בוועדות הכנסת. ביטון ורייטן, שניהם חברי הקואליציה, הביעו מורת רוח מהתכנית שהוצגה

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס להשלכות הכלכליות של המלחמה באוקראינה/צילום: ערוץ הכנסת

שר האוצר אביגדור ליברמן נפגש כעת (שלישי) עם ראשי הוועדות הכלכליות אלכס קושניר, מיכאל ביטון ואפרת רייטן כדי לדון בפרטי התוכנית הכלכלית. זאת, ככל הנראה כדי להגיע עמם להבנות על התוכנית בטרם תעלה לדיון בוועדות הכנסת.

ליברמן הציג לפני כחודש, יחד עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, את עיקרי הצעדים שיופעלו, בהם הפחתת מיסים למשפחות עובדות, הורדת מכסים בשלל מוצרי צריכה, הורדת מחיר החשמל והפחתת מיסוי על מזון. התוכנית של הממשלה מיטיבה עם חלקים מהציבור, ואילו חלקים אחרים בעם לא יושפעו כלל מהצעדים שיינקטו, אך כן יושפעו מיוקר המחיה שלא יפסח על אף אחד.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 28 בפברואר 2022. שלו שלום, TPS
ינסה להגיע להבנות עם ראשי הוועדות. ליברמן/TPS, שלו שלום

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) הגיב בזמנו לצעדים ואמר שישנן טעויות בתוכנית הכלכלית שהציגה הממשלה, וכי הכסף צריך להגיע לחלשים ולא רק למעמד הביניים. בראיון ל־103fm ביקש חבר הקואליציה להגיב לתוכנית הכלכלית של בנט וליברמן לטיפול ביוקר המחיה במדינה. לדבריו, "זה צעד ראשון בכיוון נכון, אבל יש פה גם כמה טעויות. הכסף הגדול צריך להגיע לחלשים ביותר, וכשמוקצים 250 מיליון בלבד למי שמקבל שכר נמוך ושני מיליארד להטבות מס, אז הפעולה הזו חסרה. דבריי הם בגיבוי של בני גנץ".

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אפרת רייטן (העבודה), אמרה השבוע כי לא תקבל את עסקת החבילה, הכוללת את העלאת שכר המינימום ב-1 באפריל במאה שקל בלבד, ללא שינויים. רייטן התייחסה לשינויים והעלליה ביוקר המחיה מאז חתימת ההסכם ואמרה: "ההסכם נחתם כבר לפני חודשים אחדים, אך מאז השתנו הנסיבות ויש לתת עליהן את הדעת. לא ניתן לממשלה להיות רשות מחוקקת - ומהותה של הכנסת להיות מחוקקת ומפקחת על פעולות הממשלה".

ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), חבר מפלגתו של שר האוצר ליברמן, הוא יו"ר ועדת הכספים, בה יעברו רוב ההחלטות המשמעותיות לאישור סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully