וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של אוקראינה: מתנצל על המתקפה נגד אל-על

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 11:42

בציוץ בטוויטר כתב דמיטרי קולבה כי חברת התעופה הישראלית אכן חסמה את אפשרות השימוש במערכת התשלומים הרוסית "מיר", לאחר שאתמול טען ההפך. הוא הודה לאל על על פעילותה להעברת סיוע הומניטארי לאוקראינה וכתב כי הוא מתנצל

בווידאו: זלנסקי מאשים את רוסיה שהמסדרונות ההומינטרים שלה ציניים ומבטיח לא לעזוב את קייב/צילום: רויטרס

שר החוץ האוקראיני דמיטרי קולבה התנצל היום (שלישי) על ההתקפה שלו אתמול נגד חברת אל על ועל ישראל. בציוץ בטוויטר כתב קולבה כי אכן אל על חסמה את אפשרות השימוש במערכת התשלומים הרוסית "מיר". הוא הודה לאל על על פעילותה להעברת סיוע הומניטארי לאוקראינה וכתב כי הוא מתנצל.

אתמול האשים קולבה בציוץ בטוויטר את חברת התעופה הישראלית כי היא מרווחיה כסף על חשבון דם הקורבנות באוקראינה, הנמצאת ביום ה-13 למאבק בפלישה הרוסית. "יש כאלה שרוצים לעשות כסף שספוג בדם של אוקראינה", כתב קולבה בציוץ בטוויטר. "זה לא מוסרי וזו מכה ליחסים בין ישראל לאוקראינה".

העמסת אחד ממטוסי הסיוע ההומניטרי לאוקראינה, נתב"ג 1 במרץ 2022. דוברות אל על, אתר רשמי
מטוס אל-על/אתר רשמי, דוברות אל על

מחברת אל על נמסר אתמול כי השימוש בכרטיס אשראי מיר נחסם כבר ב-28 בפברואר. "צר לנו שלא נעשתה בדיקה פשוטה עימנו טרם הציוץ המטעה, מאחר והעובדות שונות בתכלית השינוי", הוסיפו.

בנוסף, הדגישו כי החברה פועלת בתיאום מלא עם ממשלת ישראל. "לאורך המשבר חילצה חברת אל על אלפי ישראלים יהודים וזרים מקייב והייתה מהחברות האחרונות שהפעילו טיסות לאוקראינה. עם סגירת המרחב האווירי, הטיסה אל על מאות טונות של ציוד הומניטארי ורפואי לאוקראינה, חילצה יתומים ופליטים ודאגה להשיב אותם ארצה", אמרו. עוד הוסיפו כי אל מפעילה טיסות לרוסיה לבקשת ממשלת ישראל, ובביטוח מיוחד שאושר על ידי ממשלת ישראל וועדת הכספים. "אנו נוסיף ונחלץ ישראלים ויהודים מרוסיה על עוד הדבר אפשרי", ציינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully