וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש מקום רק לגברים": הנהג סירב לעלות אישה לאוטובוס, אגד תשלם 20 אלף שקלים

8.3.2022 / 17:56

בית משפט השלום לתעבורה בירושלים פסק כי החברה תשלם קנס ותפצה את הנוסעת נור בר און, שב-2019 נהג אגד חסם את הדלת ולא אפשר לה לעלות, בטענה כי מדובר באוטובוס נפרד וכי נגמר המקום הפנוי לנשים. "אין מקום להדרת נשים בתחבורה הציבורית"

בית משפט השלום לתעבורה בירושלים פסק כי חברת אגד תשלם קנס ותפצה נוסעת ב-20 אלף שקלים, בעקבות אירוע שבו נהג סירב להעלות אותה לאוטובוס ואמר לה "יש מקום רק לגברים, הם נוסעים בהפרדה".

האירוע התרחש ביולי 2019, כאשר נור בר און חיכתה לקו 402 בתחנת בנייני האומה שבירושלים. כאשר האוטובוס הגיע לתחנה והדלת נפתחה, הנהג קם ממושבו ועמד על מדרגות האוטובוס תוך שהוא חוסם את הכניסה אליו בגופו, וקרא בקול: "יש מקום רק ל-12 גברים", והחל להעלות רק גברים אל האוטובוס.

אוטובוס של אגד תעבורה. אגד תעבורה,
הנהג חסם את הכניסה בגופו וקרא: "יש מקום רק ל-12 גברים"/אגד תעבורה

כשהגיע תורה של בראון לעלות, נהג האוטובוס חסם אותה בגופו והעלה שני גברים נוספים שעמדו מאחוריה, תוך שהוא אומר "הם נוסעים רק בהפרדה ויש מקום רק לגברים". הנהג סגר את דלת האוטובוס תוך שהוא ממשיך לחסום את הכניסה בגופו, כדי שחלילה לא תחמוק אף אישה פנימה, ונסע.

בר און הגישה תלונה באמצעות המרכז הרפורמי לדת ומדינה למשרד התחבורה, שהגיש כתב אישום נגד אגד ונגד הנהג. הצדדים הגיעו להסדר טיעון, שאושר על ידי בית המשפט, במסגרתו החברה תפצה את הנוסעת באלפיים שקלים ותשלם קנס של 18 אלף שקלים. הנהג יפצה את הנוסעת ב-2,500 שקלים, ונגזר עליו עונש על תנאי של קנס על סך 20 אלף שקלים אם הוא יעבור על עבירה נוספת בתוך שלוש שנים.

נור בר און, הנוסעת שאגד תשלם 20 אלף שקל לאחר שנהג סירב להעלות אותו לאוטובוס מהדרין בגלל שהיא אישה. ערן לייש, אתר רשמי
"לא הייתי האישה היחידה שחיכתה לאוטובוס באותו יום, זה גם הניצחון שלהן"/אתר רשמי, ערן לייש

הנוסעת נור בר און בירכה על גזר הדין: "כשהמקרה אירע חשבתי שהנהג יתעשת במהרה ויודה בטעות בהזדמנות הראשונה. לצערי, הוא בחר לנהל משפט ממושך ורק בסופו לקח אחריות על מעשיו. חשוב לזכור שלא הייתי האישה היחידה שחיכתה לאוטובוס באותו יום. יחד איתי עמדו נשים נוספות, חרדיות. הניצחון שלי הוא גם הניצחון שלהן."

עו"ד מיכל גורן מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה, שייצג את בר און, מסרה: "פסק הדין מבהיר באופן חד וברור כי אין מקום להדרת נשים בתחבורה הציבורית - מדובר בהתנהלות בלתי חוקית ופסולה שבצדה ענישה פלילית המופנית הן כלפי חברת האוטובוס והן כלפי הנהג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully