וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז לצנתור מוח ייפתח בבית החולים ברזילי באשקלון

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 22:09

לאחר מאבק ממושך של ח"כ אופיר כץ ובמסגרת הצעת אי אמון שהגיש בנושא, משרד הבריאות אישר לפתוח מרכז נוסף בדרום, בנוסף לבאר שבע. לפי דוח הכנסת, הסיכויים להחלמה של נפגע שבץ גבוהים פי 3.3 אצל מי שיעבור צנתור מוח תוך שעתיים. כץ: "מדובר כאן על הצלת חיים"

בי"ח ברזילי, אשקלון. ראובן קסטרו
בית החולים ברזילי/ראובן קסטרו

מרכז לצנתור מוח ייפתח בבית החולים ברזילי באשקלון - כך הודיע היום (שני) משרד הבריאות, לאחר מאבק ממושך של ח"כ אופיר כץ (הליכוד) ובמסגרת הצעת אי אמון שהגיש בנושא. האישור יישלח לבית החולים בימים הקרובים.

הסיכויים להחלמה של נפגע שבץ גבוהים פי 3.3 אצל מי שיעבור צנתור מוח תוך שעתיים. על פי דוח שביקש חבר הכנסת כץ ממרכז המחקר והמידע של הכנסת, קיים כיום רק מרכז אחד באזור הדרום, שממוקם בסורוקה.

ח"כ אופיר כץ מהליכוד. דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
ח"כ אופיר כץ/דוברות הכנסת, דוברות הכנסת

חבר הכנסת אופיר כץ מסר כי זה "יום חשוב ומרגש, משרד הבריאות הקשיבו לזעקה שלי ושל תושבי הפריפריה אותם נשלחתי לייצג. חודשים שאני מציף את הנושא בדיונים, שאילתות ופניות לשר. מדובר כאן על הצלת חיים", קרא. "אני אמשיך להיאבק בכדי לצמצם את הפערים, ולדאוג שתושבי הפריפריה יקבלו שירות רפואי ראוי".

מנהל בית החולים, פרופ' חזי לוי מסר כי פתיחת המרכז "יכול לסייע רבות בהצלת חיים ובהחשת השיקום לחולים שלקו בשבץ מוחי, כאשר בזמן נתון ומוגבל צריך לצנתר את מוחם, לפתוח את החסימה ובכך להציל את תאי המוח מפגיעה". הוא הודה למשרד הבריאות ולחבר הכנסת אופיר כץ, "שמאז היותו בוועדת הבריאות בכנסת וגם כעת, פועל רבות למען הרפואה בפריפריה וסייע גם בנושא זה. אני מאוד מקווה שיפתח פרק חדש בבית החולים ברזילי בטיפול בנפגעי שבץ ובהחזרתם לתפקוד ככל שניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully