וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לפני הבחירות: מנהיג מפלגת השלטון בדרום קוריאה הותקף בפטיש

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 11:18

סונג יאנג-גיל, שעומד בראש המפלגה הדמוקרטית, הותקף בסיאול על ידי אדם שלבש גלימה מסורתית והכה בו בראשו מאחור עם פטיש קטן. מצבו יציב. שני המועמדים המובילים גינו, הנשיא היוצא: "טרור נגד הדמוקרטיה"

בווידאו: תיעוד של תקיפת יו"ר מפלגת השלטון של קוריאה הדרומית/צילום: רויטרס

מנהיג מפלגת השלטון בקוריאה הדרומית אושפז היום (שני) אחרי שהותקף באירוע פוליטי, ימים לפני הבחירות לנשיאות המאופיינות בשערוריות ובאי-סדרים בהצבעה המוקדמת.

סונג יאנג-גיל, שעומד בראש המפלגה הדמוקרטית, הותקף בסיאול על ידי אדם שלבש גלימה מסורתית והכה בו בראשו מאחור עם פטיש קטן. גורמים במפלגה אמרו כי סונג במצב יציב והחשוד נמצא במעצר.

סונג מנהל את הקמפיין של מועמד מפלגת השלטון, לי ג'ה-מיונג. הסקרים מצביעים על קרב צמוד בין לי ומועמד השמרנים, יון סוק-יאול. שני המנהיגים גינו את ההתקפה ואיחלו לסונג החלמה מהירה. הנשיא היוצא, מון ג'ה-אין, אמר כי מדובר ב"טרור נגד הדמוקרטיה".

ביום שבת הסתיימה ההצבעה המוקדמת בבחירות, שבמהלכה נרשמו תורכים ארוכים עבור חולי קורונה, וחלק מהמצביעים קיבלו פתקי הצבעה משומשים. בשני ימי ההצבעה המוקדמת נרשם שיא של קרוב ל-37% מבעלי זכות הבחירה, אך הם הכתימו את 35 שנות ההיסטוריה הדמוקרטית של קוריאה הדרומית שבהן התנהלו הבחירות באופן הדוק ובשקיפות יחסית, ואת המאבק המוצלח ברובו שלה נגד הקורונה.

יו"ר מפלגת השלטון בקוריאה הדרומית הותקף בפטיש באירוע בחירות 
7.3.22. רויטרס
המשטרה עצרה את החשוד. התקיפה של סונג יאנג-גיל, היום/רויטרס

קוריאה הדרומית נמצאת בעיצומה של התפרצות קורונה גדולה, וקרוב ל-200 אלף איש מאובחנים מדי יום כשמקביל יותר ממיליון איש מקבלים טיפול בבתיהם. לאור זאת, הפרלמנט הסכים להקל על ההצבעה הפיזית של אותם חולים.

כ-44 מיליון בעלי זכות בחירה רשאים להצביע ליורש למון, שאינו יכול להתמודד על כהונה שנייה לפי החוקה, בצל תסכול ציבורי גובר ממחירי הדירות הגבוהים, הקיטוב הפוליטי ופרשות שחיתות, והאצת קצב שיגורי הטילים של קוריאה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully