וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה מגייסת לוחמים סורים למלחמה באוקראינה

7.3.2022 / 8:21

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי מוסקבה רוצה להשתמש בלוחמים סורים עם ניסיון בלוחמה בשטח עירוני כדי לכבוש את קייב וערים אחרות במדינה. חלקם, על פי הדיווח, כבר עוברים הכנות ברוסיה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה בקרמלין, 13 בספטמבר 2021. רויטרס
רוסיה כבש השתמשה בלוחמים סורים בלוב. פוטין ואסד בקרמלין, בשנה שעברה/רויטרס

רוסיה מגייסת לוחמים מסוריה כדי שיסייעו לה במלחמה באוקראינה - כך דווח אמש (ראשון) בוול סטריט ג'ורנל. לפי ארבעה גורמים אמריקנים, מוסקבה מתמקדת בלוחמים סורים עם ניסיון בלחימה עירונית על מנת שיוכלו לעזור לכוחות הרוסיים לכבוש את קייב, בירת אוקראינה.

לפי הדיווח, לא ידוע כמה לוחמים סורים גויסו בשלב זה או אם הם כבר נשלחו לאוקראינה, אך גורם אחד אמר כי חלקם כבר עוברים הכנות ברוסיה. הבית הלבן לא הגיב על הדיווח.

האתר הסורי דיר א-זור 24 דיווח בשבוע שעבר כי רוסיה מציעה ללוחמים הסורים בין 200 ל-300 דולר עבור משימות "שמירה" באוקראינה למשך שישה חודשים. האתר דיווח שרוסיה פנתה לסורים שנלחמו בלוב. ב-2020 דווח ברויטרס כי רוסיה שכרה מאות שכירי חרב סורים כדי להילחם בשורות הגנרל חליפה חפתר בלוב. גם טורקיה גייסה לוחמים סורים, ושלחה אותם ללוב - שם היא תומכת בממשלה היריבה - ולנגורנו-קרבאך.

רוסיה התערבה במלחמה בסוריה ב-2015 והצילה את משטרו של בשאר אסד כשסייעה לו להשיב את רוב שטחי סוריה לשליטתו. היא מחזיקה בבסיס אווירי וימי במדינה, ונוכחות בשטח של כוחות רוסיים מצריכה את ישראל לתאם עם מוסקבה את פעולותיה במדינה.

בווידאו: תיעוד רוסי של מסוקים פוגעים במטרות אוקראיניות/צילום: משרד ההגנה הרוסי

לוחמים זרים הצטרפו למלחמה גם לצדה של אוקראינה. עם תחילת הפלישה, הכריז נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על הקמת לגיון בינלאומי לזרים שרצו להגיע לאוקראינה ולהילחם נגד רוסיה. כמה אלפי אמריקנים, בריטים ואזרחים מערביים אחרים כבר הביעו נכונות להצטרף, ודווח שכמה מאות מהם כבר הגיעו לאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully