וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חרדים חסמו צומת מרכזי בירושלים במחאה על מעצר עריק, 7 נעצרו

עודכן לאחרונה: 6.3.2022 / 20:08

המפגינים חסמו את ציר הרכבת הקלה וגרמו להפסקת שירותי הרכבת. מאות נוסעים נתקעו בתחנות. המשטרה השתמשה בפרשים ובבואש, אחרי חודשים של הימנעות בשימוש בו. שוטר שהואשם בתקיפה תועד דורך ברגלו על מפגין בכניסה לירושלים

בווידאו: מאות חרדים חסמו צומת מרכזי בירושלים במחאה על מעצר עריק/צילום: רוני כנפו
הפגנת הפלג הירושלמי במחאה על מעצר עריק, ירושלים, 6 במרץ 2022. שלומי הלר
הפגנת החרדים בירושלים, היום/שלומי הלר

מאות חרדים הפגינו הערב (ראשון) בצומת יפו/שרי ישראל שבירושלים וחסמו את מסילת הרכבת הקלה. זאת, במחאה על מעצר עריק שבית הדין הצבאי צפוי לפסוק מחר בעניינו. שבעה מפגינים נעצרו, אלפי נוסעים ומאות מכוניות נתקעו בצומת הכניסה לעיר.

מהמשטרה נמסר כי היא "פועלת להדיפת המתפרעים באמצעות אמצעים לפיזור הפרות סדר". כביש 1 מחלף סחורב למזרח נחסם לתנועה, והשוטרים מכוונים את התנועה דרך מנהרת ארזים. אחרי חודשים של הימנעות מפיזור מפגינים באמצעות בואש, המשטרה החלה לפזר את המפגינים בכניסה לעיר באמצעות בואש. סרחון כבד התפשט בכל האזור.

הפגנת הפלג הירושלמי במחאה על מעצר עריק, ירושלים, 6 במרץ 2022. רוני כנפו
הפגנת החרדים בירושלים, היום/רוני כנפו
בווידאו:יוסי צרפתי, שוטר יס"מ תועד דורך ברגלו על מפגין בכניסה לירושלים, 6 במרץ 2022/איתמר כרמון- חדשות כל העולם

יוסי צרפתי, שוטר יס"מ וכוכב הסדרה "מחוז ירושלים", תועד דורך ברגלו על מפגין בכניסה לירושלים. נגד צרפתי הוגש באחרונה כתב אישום בגין תקיפה הגורמת חבלה לאחר שתקף באגרופים תושב סילוואן במהלך פעילות מבצעית לפני כשנתיים.

הפגנת הפלג הירושלמי במחאה על מעצר עריק, ירושלים, 6 במרץ 2022. רוני כנפו
הפגנת החרדים בירושלים, היום/רוני כנפו

הרב שמחה בונם טייטלבוים נעצר לאחר שערק משירות צבאי. ההכרעה על גזר דינו צפויה להינתן הערב או מחר, לאחר דיון שנמשך כמספר שעות. החרדים מפגינים נגד חוק הגיוס, שלדבריהם "חוק השמד שהפיל חללים מבתי המדרש".

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות הפרת סדר והתפרעויות אלימות של מאות מפרי סדר, כוחות המשטרה החלו לפזר את מפרי הסדר במקום, זאת לאחר שניתנה הוראת פיזור ללא הואיל. במהלך הפרת הסדר חסמו מפרי הסדר צירים, אוטובוסים רכבי חירום ואת הרכבת קלה, וכן התעמתו עם השוטרים במקום תוך השלכת חפצים ואבנים לעברם, תקיפת עוברי אורח וגרימת נזק לכלי רכב.

"המשטרה פעלה להדיפת המתפרעים באמצעות אמצעים לפיזור הפרות סדר, ונעצרו שבעה מפרי סדר כשחלקם התנגדו למעצר. נמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא נאפשר התפרעויות אלימות, הפרת הסדר הציבורי וניסיונות לפגוע בשוטרים ובמשתמשי הדרך בניגוד לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully