וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: זרם הפליטים מאוקראינה - הגדול באירופה מאז מלחה"ע ה-2

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 7:56

נציבות הפליטים של האו"ם אמרה כי יותר מ-1.5 מיליון פליטים מאוקראינה עברו למדינות שכנות בעשרת הימים הראשונים לפלישה הרוסית, רובם לפולין ומולדובה. המספרים עוד צפויים לגדול

פליטים מאוקראינה מגיעים לבוקרשט. 4 במרץ 2022. רויטרס
פליטים מאוקראינה מגיעים בבוקרשט, בשבוע שעבר/רויטרס

יותר ממיליון וחצי בני אדם נמלטו מאוקראינה למדינות השכנות מאז פרוץ המלחמה עם רוסיה, וראש סוכנות הפליטים של האו"ם הגדיר זאת היום (ראשון) כמשבר הפליטים הגדל בקצב המהיר ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה.

"יותר מ-1.5 מיליון פליטים מאוקראינה עברו למדינות שכנות תוך עשרה ימים - משבר הפליטים הגדל במהירות הגבוהה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה", צייץ פיליפו גרנדי, העומד בראש נציבות הפליטים של האו"ם. לא ניתן עוד פילוח מדויק של מספרי הפליטים.

הסוכנות אמרה מוקדם יותר שמיליון בני אדם נמלטו מאוקראינה בשבעת הימים הראשונים לפלישת רוסיה, שהחלה ב-24 בפברואר. פולין קלטה יותר מ-650 אלף פליטים מאוקראינה בני אדם, בעוד שמולדובה הקטנה קיבלה לשטחה יותר מ-96 אלף בני אדם. אזרחים אוקראינים נמלטו גם לרומניה, סלובקיה והונגריה.

בווידאו: השרה שקד מתייחסת לקליטת הפליטים מאוקראינה/צילום: רוני כנפו

הנתונים התפרסמו בעת ניסיון שני בתוך יממה לפנות אזרחים מהעיר הנמל הנצורה מריופול, המופגזת על ידי כוחות רוסיים בימים האחרונים. מאמץ דומה אתמול נכשל אחרי שהרשויות המקומיות האשימו את צבא רוסיה בהפגזת נתיבי הבריחה של האזרחים. במוסקבה הכחישו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully