וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לציבור המשתמשים: כך יימחק הרישום הפלילי למורשעים בהחזקת קנאביס

עודכן לאחרונה: 6.3.2022 / 13:40

הנשיא הרצוג ושר המשפטים סער הכריזו על מתווה התיקים לאזרחים שהורשעו בשימוש בקנאביס או להחזקה בו לצריכה עצמית, וקראו להם לפנות לרשויות כדי להסדיר זאת. איך מגישים בקשה ומי זכאי למחיקת הרישום הפלילי?

בווידאו: הצעת החוק להסדרת הקנאביס הרפואי עברה בקריאה טרומית/צילום: ערוץ הכנסת

נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר המשפטים גדעון סער הכריזו הבוקר (ראשון) על מתווה למחיקת הרישום הפלילי לאזרחים שהורשעו בשימוש בקנאביס או להחזקה בו לצריכה עצמית, וקראו להם לפנות לרשויות כדי להסדיר זאת.

ההליך יוצא לדרכו עם כניסתן לתוקף של תקנות ההופכות החזקה של קנאביס לצריכה עצמית ושימוש בו לעבירות מנהליות שמסתכמות בקנס, ולא ברישום פלילי. כעת, מציעים בית הנשיא ומשרד המשפטים למחוק את הרישום הפלילי של אלו שהורשעו בכך בעבר. ההצעה למחיקת הרישום הפלילי רלוונטית לאזרחים בוגרים שלא נשפטו בגין עבירות נוספות, להוציא החזקת כלים להכנה וצריכת סם מסוכן לשימוש בצריכה עצמית בלבד.

חנות למכירת קנאביס רפואי בתל אביב 16 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
ההצעה למחיקת הרישום הפלילי רלוונטית לאזרחים בוגרים. קנאביס/ראובן קסטרו

"יודגש כי כל בקשה תישקל לגופה, על פי נסיבותיה, באופן פרטני, בהתחשב בשינויי המדיניות והחקיקה כאמור", נמסר. "יודגש כי הקריאה המיוחדת בהודעה זו אינה מונעת הגשת בקשות למחיקת מרשם פלילי או בקשות חנינה אחרות על ידי כל אדם במסגרת סמכות החנינה הכללית הנתונה לנשיא המדינה".

יו"ר ועדת הקנאביס, ח"כ שרן השכל, ברכה על על ההחלטה לבחינת מתן חנינה ואמרה כי "כיום ישנם לא מעט אזרחים מן השורה שעברם הוכתם ועתידם נהרס בשל רישום פלילי על שימוש עצמי או החזקת קנאביס. אין שום הצדקה לכך והפגיעה אינה מידתית". לדבריה אלו אינם עבריינים והגיע הרגע בו שר המשפטים ונשיא המדינה מצהירים ומתקנים עוול של שנים על ידי הענקת חנינה.

עוד בוואלה!

צעד ללגליזציה: רכיב הקנאביס CBD יוצא מפקודת הסמים המסוכנים

לכתבה המלאה

איך מגישים בקשה?

בעל הרישום הפלילי, בא-כוחו או בן משפחה מדרגה ראשונה יכולים להגיש את הבקשות, שחייבות לכלול פרטים אישיים, אמצעי התקשרות, מכתב מפורט שמנמק את הבקשה "לרבות נסיבות אישיות והליכי שיקום", וניתן לצרף אליה מסמכים המבססים את נימוקי הבקשה.

המעוניינים בכך מוזמנים לפנות לבית הנשיא או למחלקת החנינות במשרד המשפטים באמצעות טפסים מקוונים המופיעים באתרים של שני המוסדות. בנוסף, ניתן לפנות בנושא באמצעות שליחת דואר אלקטרוני לכתובת Haninot@president.gov.il; משלוח דואר לכתובת: רחוב הנשיא 3, ירושלים, מיקוד 9218801; או פנייה באמצעות פקס למספר 02-5887225.

בתיקי משטרה סגורים, שלא הובילו להגשת כתב אישום או גזר דין פלילי, סמכות מחיקת הרישום הפלילי היא של המשטרה ולא של בית הנשיא. ניתן לפנות בנושא למדור מידע פלילי במשטרת ישראל בטלפונים 02-5429757, 02-5429672; בפקס למספר 02-5429144 או בפנייה בדואר אלקטרוני לכתובת bitul-rishum@police.gov.il.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully