וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות לוויין חושפות: איראן נכשלה בשיגור לוויין נוסף לחלל

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 14:40

בצילומי הלוויין ממחוז סמנאן שבאיראן נראית עמדת השיגור ועליה סימני חריכה. ראויות לכך שהשיגור כשל הן הנזק שנראה על גבי כני השיגור, ועצם העובדה שאיראן לא יצאה בהצהרה לתקשורת על שיגור מוצלח. ניסיון השיגור נעשה בעיצומן של שיחות הגרעין בווינה

צילומי הלוויין בהן נראה נקודת השיגור של הלוויין באיראן, בניסיון שיגור שלא צלח, מרץ 2022. AP
עמדת השיגור באיראן שתועדה בצילומי לוויין/AP

איראן ככל הנראה ביצעה בימים האחרונים שיגור לוויין, שכשל - כך חושפות תמונות לוויין שפורסמו היום (רביעי). מדובר בניסיון נוסף לשיגור שנעשה על ידי טהראן, וכעת מתרחש בעיצומן של שיחות הגרעין בווינה.

בתמונות הלוויין של חברת "מקסר" נראים סימני חריכה בנקודת השיגור הממוקמת במחוז סמנאן הכפרי שבאיראן. עוד נמסר כי עמדת הרקטה שתועדה נראתה פגומה, כשכלי רכב מקיפים אותה וחלק מהפיגומים נראים עודם עליה.

סימן לכך שהשיגור נכשל הוא הפגיעה בפיגומים עליו הוא הונח, שככל הנראה היוו את כני השיגור. ראייה נוספת לכך שמדובר בכישלון, הוא עצם כך שאיראן לא יצאה בהצהרה תקשורתית על שהצליחה לשגר את הלוויין לחלל, דבר שהיא בדרך כלל נוהגת לפרסם. מנגד, אין בהיסטוריית השיגורים שלה אזכורים על כישלונות של שיגורים.

תמונות לוויין אחרות של חברת PBC מעידות על כך שהשיגור הכושל התרחש ביום שישי. המשלחת האיראנית באו"ם לא הגיבה לשאלה בעניין השיגור, וכך גם צבא ארצות הברית והבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully