וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים ניצלו מהזוועות: היתומים היהודים חצו בשלום את גבול אוקראינה בדרכם לישראל

היום השביעי ללחימה באוקראינה, ונמשכים המאמצים לחלץ מהמדינה נשים וילדים הנמצאים באזורי סיכון. בתום מבצע חילוץ מורכב, הצליחו כ-100 ילדים יהודים מבית היתומים בעיר ז'יטומיר לעבור בבטחה את הגבול לרומניה. קונסול ישראל: "בכל שנותיי לא חוויתי רגע מרגש כזה"

בווידאו: תיעוד של פגיעה במגדל הטלוויזיה של קייב/תיעוד ברשתות חברתיות

שבוע עבר מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה ונמשכים המאמצים לחלץ מהמדינה נערים, נשים וילדים יהודים שנמצאים בסכנה בשל הלחימה. אמש, לאחר מבצע מורכב, הצליחה קבוצה של כמאה ילדים יהודים מהעיר ז'יטומיר באוקראינה לעבור את הגבול לרומניה.

לחלק מהילדים לא היה תיעוד מתאים למעבר ובסיוע הקונסול הישראלי ברומניה רוני שבתאי ומושל מחוז סוצ'בה ברומניה הצליחו הילדים לצאת בשלום מאוקראינה. הילדים ישהו בעיר קלוז' ומשם ימשיכו לישראל.

"כשהכל נגמר, ביקשתי מהמאבטחים שיזוזו הצידה, נכנסתי בין שני אוטובוסים, והזלתי דמעות", סיפר לוואלה! רוני שבתאי, קונסול ישראל ברומניה, "אני בן 57, עובד שלושה עשורים בשירות המדינה, היו לי רגעים מרגשים בקריירה אבל דבר כזה עוד לא היה לי".

המבצע המורכב שדרש הכנה מוקדמת מורכבת החל ימים קודם לכן והסתיים בשש שעות מותחות עצבים במעבר הגבול שם הקונסול מוצב עם צוותו זה שבוע ימים. "מדובר בילדים שחלקם קטנים מאוד שצעדו ברגל 400 מטר בשלג וקור מקפיא של מינוס ‎שבע מעלות. זה קרה כי האוקראינים מקפידים מאד על בני ה-18 עד 60 ולא איפשרו לנהגי האוטובוסים כבני ה-40 להמשיך לצד הפולני והם נאלצו להוריד את 130 הנוסעים ולשוב על עקבותיהם ואנחנו יצאנו לקראתם מהצד הרומני וההתרגשות היתה גדולה לראות את הפנים של הילדים. אני אומר את זה לא רק כקונסול שלהם אלא כבן אדם, כאבא. הגדול שם היה אולי בן 12, הקטנים בני שנתיים, חלקם היו בעגלות וערסלים וככה הם הלכו בשלג עד שחברנו".

קבוצה של כ-100 ילדים יהודים מבית יתומים מהעיר ז׳יטומיר באוקראינה עוברים את הגבול לרומניה בסיוע הקונסול הישראלי רוני שבתאי 01 במרץ 2022. שגרירות ישראל ברומניה, אתר רשמי
היתומים היהודים שחולצו/אתר רשמי, שגרירות ישראל ברומניה

"זה מחזה שכמובן היה מעורר תחושות אצל כל אדם ובוודאי אצל כל יהודי, תחושות שבאות מעמוק בפנים, מתקופות אחרות במקומות אחרים. אני הייתי שם כרגיל בתפקידי כחייל של המדינה שלנו, וידעתי שאני אעשה הכל כדי להעביר אותם ובבטחה לצד השני. אני לא בן אדם פרטי אלא עובד משרד החוץ, עובד המדינה ואני אומר ביושר שאני גאה להיות חלק מהתהליך הזה. הם עלו לאוטובוס וחלק מהם עשה לנו וי עם האצבעות. חילקנו להם שמיכות, גרביים מחממות ותרמוסים לנסיעה הארוכה משם למקום מבטחים בקלוז' ומשם הם ישובו לארץ".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קבוצה של כ-100 ילדים יהודים מבית יתומים מהעיר ז׳יטומיר באוקראינה עוברים את הגבול לרומניה בסיוע הקונסול הישראלי רוני שבתאי 01 במרץ 2022. שגרירות ישראל ברומניה, אתר רשמי
היתומים היהודים שחולצו/אתר רשמי, שגרירות ישראל ברומניה

"לצערנו אנחנו רואים במעבר אלפי נשים, גם צעירות מאד עם ילדים קטנים או בלעדיהם", הסביר גורם המכיר את הסיטואציה, "זה אומר שיש הרבה משפחות בהן הגבר גוייס, ולפעמים נהרג או נפצע, ולפעמים האמא לא יכולה להתמודד עם הסיטואציה והן משאירות את הילדים לטיפול והשגחה בבית יתומים. זאת לא תופעה שתיעלם בקרוב".

"אין מדינה כזאת בעולם. שישה ימים בתוך המלחמה הקשה באוקראינה, ויש רגעים שהמילים לא מספיקות", אמר שר החוץ יאיר לפיד לאחר חילוצם. "למעלה ממאה יתומים יהודים מאוקראינה חצו הערב את הגבול במעבר סירט ברומניה. הקונסול שלנו רוני שבתאי היה שם כדי לקבל אותם, ולסייע להם לעבור הגבול", הוסיף.

אריאל בן ה-9 חבר למשפחתו

במקביל, ילד בודד בן תשע שנותק ממשפחתו חולץ ועבר את גבול לפולין. הילד הוא אריאל קולשוב מהעיר ברדיצ'ב. הוא נותק ממשפחתו כי האב עובד כמשגיח כשרות בקרקוב, ואמו אחותו ואחיו בן ה-17 היו באומן כשפרצה המלחמה ונחלצו לפולין. כשרצו שגם הוא יגיע הסתבר שאמו לקחה בטעות גם את דרכונו. אתמול הגיעו ההורים למעבר הגבול מהצד הפולני עם הדרכון ובסיוע משרד החוץ, פספורטכארד וחיליק מגנוס התאפשר המעבר שלו.

הילד אריאל קולשוב בן 9 מהעיר ברדיצ’ב בואקראינה נותק ממשפחתו ובסיוע משרד החוץ, פספורטכארד וחיליק מגנוס התאפשר המעבר שלו.. פספורטכארד וחיליק מגנוס, אתר רשמי
אריאל משפחתו וחיליק מגנוס בגבול, אתמול/אתר רשמי, פספורטכארד וחיליק מגנוס

באירוע חילוץ נוסף, עשרות בחורים מישיבת חב"ד בעיר דנייפרו, השלישית בגודלה באוקראינה, חולצו הלילה במבצע מיוחד והורחקו מהחזית. הישיבה בעיר מונה 60 בחורים שכולם בנים למשפחות שלוחי חב"ד - רובם מאוקראינה וחלקם מרוסיה ומדינות ברית המועצות לשעבר.

מחר תמריא הקבוצה לעיר דיסלדורף שבמערב גרמניה.

מנהל הישיבה הרב אלי חפר אמר: "הורי התלמידים נשארים בעריהם, כי זו שעת המבחן שלהם. הם שמחים ורגועים יותר כאשר בניהם ממשיכים ללמוד ולכן החלטנו, בעצה אחת עם ההורים, לצאת לדרך הארוכה. אנחנו נוסעים זמנית לחוף מבטחים כדי להמשיך את הלימודים ומקווים לעלות במהרה לירושלים עיר הקודש בגאולה השלימה ואם משיח יתעכב - אז לחזור במהרה למתחם המפואר של הישיבה המפואר שלנו בדנייפרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully