וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן חדש: הגבלות הקורונה הוסרו כמעט לחלוטין

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 14:00

משרד הבריאות הודיע של שורת הקלות להנחיות הקורונה, שייכנסו לתוקף החל מ-1 במרץ. שלוש ההגבלות שיישארו הן עטיית מסכות בחללים סגורים, הצגת תו ירוק במוסדות הגיל השלישי וביצוע בדיקת PCR בנתב"ג בחזרה לארץ

בווידאו: פרויקטור הקורונה אומר שבכירי מערכת הבריאות המליצו לבטל את התו הירוק ב-1 במרץ/צילום: לע"מ

משרד הבריאות הודיע הערב (שלישי) על שורת הקלות נוספות להנחיות הקורונה, שייכנסו לתוקף החל מחצות. שלוש ההגבלות שיישארו הן עטיית מסיכות בשטחים סגורים, הצגת תו ירוק במוסדות הגיל השלישי וביצוע בדיקת PCR בחזרה לארץ. כמו כן, מתווה חינוך בגנים ובבתי הספר היסודיים יסתיים ב-10 במרץ והתו הירוק לעובדי מערכת החינוך, הבריאות והרווחה הוארך בשלושה חודשים.

לפי הודעת המשרד, תוקף התו הירוק יוארך בהתאם למספר מנות חיסון לקורונה שקיבל נושא התו. אדם שקיבל ארבע מנות חיסון, התו הירוק שלו יוארך עד ה-31 במאי או שישה חודשים ממועד החיסון הרביעי, המאוחר ביניהם. אדם שקיבל שלוש מנות חיסון, וחלף לפחות שבוע ממנת החיסון השלישית של פייזר, ושבועיים ממנת החיסון של מודרנה או אסטרהזניקה - יוארך תוקף התו שלו עד ה-31 במאי או שישה חודשים ממועד החיסון השלישי, המאוחר ביניהם. כמו כן יעודכן תוקף התו של אדם שקיבל שתי מנות חיסון וטרם חלפו שישה חודשים ממנת החיסון השנייה שקיבל.

לגבי מחלימים, משרד הבריאות עדכן כי מי שטרם חלפו שישה חודשים מהחלמתו יוגדר כמחלים. ילדים עד גיל 12 ושלושה חודשים שהחלימו, תוקף התו הירוק שלהם יהיה חצי שנה מקבלת אישור ההחלמה האחרון שלהם או עד גיל 12 ושלושה חודשים, המאוחר ביניהם. תוקף התו הירוק של מחלים שהתחסן במנה אחת לפחות יהיה חצי שנה מההחלמה האחרונה, או חצי שנה ממועד החיסון האחרון, או עד ה-31 במאי - המאוחר מביניהם.

תו ירוק בקניון עופר, פתח תקווה, 27 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
חובת עטיית המסיכה בחללים סגורים תשאר. אנשים עוטים מסכות בחנות/ראובן קסטרו

גם בנתב"ג ייכנסו ההנחיות החדשות לתוקף ממחר, ותבוטל הדרישה לביצוע בדיקת PCR או אנטיגן טרם הכניסה לישראל או העלייה למטוס לשבים לישראל. חובת בדיקת PCR לאחר הנחיתה בנתב"ג תישאר ללא שינוי. כניסת זרים לישראל תותר בכל הגילאים, מחוסנים ושאינם מחוסנים, בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR טרם הכניסה או העלייה למטוס לישראל, וביצוע בדיקת PCR עם הכניסה לישראל.

כל הנכנסים לישראל, ישראלים וזרים, נדרשים למלא טופס הצהרת נוסע נכנס במהלך 48 השעות טרם הכניסה או העלייה למטוס לישראל. כמו כן, כולם יהיו חייבים בבידוד עד קבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR, שנעשתה בכניסה לישראל או נתב"ג או 24 שעות (המוקדם מביניהם). במשרד הדגישו כי במידה ומדינה תסווג כאדומה, כל החוזרים מאותה מדינה, כולל ישראלים, יחויבו בבידוד ובבדיקה לפני הכניסה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully