וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק להגדלת הפנסיות של אנשי קבע עבר בקריאה ראשונה

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 22:28

ההצעה אושרה ברוב של 57 תומכים מול 56 מתנגדים. משמעותו של החוק, שעבר לאחר שהושג הסכם ברגע האחרון בין גנץ לעבודה וחבר הכנסת קארה, היא הקצבת עוד מיליארד שקלים וחצי להגדלת הפנסיות לאנשי הקבע

בווידאו: ח"כים באופוזיציה נוטשים את ההצבעה בשל מחלוקת על אופן התנהלותה/צילום: ערוץ הכנסת

הצעת החוק להגדלת הפנסיות של אנשי קבע אושרה היום (שני) בקריאה ראשונה ברוב של 57 תומדים מול 56 מתנגדים. משמעותו של החוק, שעבר לאחר שהושג הסכם ברגע האחרון בין שר הביטחון בני גנץ, מפלגת העבודה וחבר הכנסת אביר קארה - היא הקצבת עוד מיליארד שקלים וחצי להגדלת הפנסיות לאנשי הקבע.

החוק יצר מתיחות בקואליציה ועל אף שעבר בקריאה ראשונה, מפלגת העבודה הזהירה כי אם לא ייעשו בהצעה שינויים - היא תתנגד לו בקריאה שניה ושלישית.

ההסדר המוצע נותן עדיפות לאוכלוסיית הלוחמים וקובע כי לקצבתם יצורף שיעור נוסף של 3%, מעבר לשיעור המצורף לכלל הפורשים מצה"ל, כך לפי דבר ההסבר. תכליתו של ההסדר היא להעניק תגמול ראוי "לחיילים ששירתו כלוחמים, בשל המאפיינים הייחודיים של מסלול השירות והפעילות בתפקידי לחימה".

טקס סיום קורס הקצינים הקרביים ביבשה 4 בנובמבר 2021. דובר צה"ל
טקס סיום קורס הקצינים/דובר צה"ל

במהלך הדיון, גנץ התייחס לביקורת שהוטחה במשרתי הקבע ואמר: "בלי האנשים בחובה, בקבע ובמילואים - אי אפשר לספק ביטחון וחוסן לחברה הישראלית. כדי שזה יקרה, נדרש שנדע גם לשמור על כבודם גם אם יש מחלוקות. אי אפשר לקבל מצב שבו קצינים מתביישים להגיע לסופרמרקט או לאסיפת הורים במדים. אנחנו צריכים להתבייש שהבאנו אותם למצב הזה. אני מתבייש שהגענו לכך. תראו לאן הגענו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully