וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע מות התינוק בארה"ב: עוד מוצר של סימילאק יורד מהמדף

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 22:12

משרד הבריאות מרחיב את הריקול על מוצרי החברה, והודיע כי הוא מסיר ממדפי בתי המרקחת את "סימילאק PM60/40", שמיועד לתינוקות עם בעיות כליה ומיוצר בארה"ב. המשרד הדגיש כי יתר מוצרי אבוט בכלל וסימילאק בפרט בטוחים לשימוש

משרד הבריאות עדכן הערב (שני) כי יורחב הריקול של מוצרי תרכובות מזון לתינוקות של סימילאק. לפי הודעה חברת אבוט, המשווקת את המוצרים, היא תבצע איסוף וולונטרי של מוצר בשם סימילאק  PM60/40, הנמכר רק על ידי רוקח ומיועד לתינוקות עם בעיות כליה. לפי ההערכה, ישנם בין 30 ל-50 תינוקות בארץ שצורכים את המוצר. המשרד הדגיש כי יתר מוצרי אבוט בכלל וסימילאק בפרט בטוחים לשימוש.
 
לפי הודעה חברת אבוט, המוצר החדש אותו תאסוף מהמדפים נקרא סימילאק PM60/40 מסדרת ייצור אחת בלבד, מס' אצווה 27032K80 בתוקף 1 באפריל, 2023.

האיסוף הוולונטרי מגיע לאחר שנודע על מותו של תינוק בארצות הברית, שניזון מסימילאק PM 60/40 מאצווה זו. מקרה זה נמצא עדיין בחקירה ובשלב זה מקור הזיהום טרם נקבע. עוד נמסר כי לא התקבלו שום תלונות בישראל לגבי המוצר.

כפית עם אבקת תמ"ל. ShutterStock
הורחב הריקול. אבקת תמ"ל/ShutterStock

עוד הודגש כי למהלך הנוכחי אין קשר לשאר מוצרי התזונה של חברת אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק המיוצרים במפעלים אחרים והינם בטוחים לשימוש. 

"חברת אבוט מבצעת בדיקות איכות מקיפות על כל אצוות ייצור של תרכובות מזון לתינוקות, כולל בדיקות מיקרוביולוגיה בטרם שחרורם מהמפעל לשיווק. בבדיקות שנערכו על ידי היצרן לפני שחרורם מהמפעל, בבדיקה נוספת עם הגיעם לישראל עפ"י דרישות החקיקה וכן בבדיקות חוזרות שבוצעו לאחרונה - נמצא המוצר שלילי להמצאות חיידקים", נמסר מהחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully