וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בכנסת על המלחמה באוקראינה: על הממשלה להמעיט בהתבטאויות

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 18:48

במהלך דיון 40 חתימות בכנסת ראש האופוזיציה תקף את הממשלה: "מדברים על מה שלא צריך אבל לא מתייחסים לדהירה של איראן לגרעין"

בווידאו: נתניהו תוקף את הממשלה על המשבר באוקראינה/צילום: ערוץ הכנסת

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף היום (שני) את הממשלה על התנהלותה בעניין המלחמה באוקראינה. בדיון 40 חתימות שעסק במצב הביטחוני נתניהו מתח ביקורת על ההתבטאויות של ראש הממשלה והשרים בעניין המלחמה וגינה את חוסר המעש לדבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד בעניין האיום האירני.

על התייחסות הממשלה למלחמה אמר נתניהו: "בוודאי שמדובר בהתבטאויות מיותרות, עכשיו זה לא הזמן. האבסורד הוא שממשלת ישראל בוחרת לדבר על העניין הזה. אבל בעניין של מה שחייבים לדבר בו היא שותקת ולא עושה שום דבר".

לדבריו, "מול הדהירה של איראן להסכם גרעיני, מה עושים בנט ולפיד? הם לא אומרים כלום ולא עושים כלום. הם לא משכנעים את דעת הקהל העולמית נגד ההסכם הגרעיני עם איראן. הם לא מגייסים את הסנאט. הם פשוט מרכינים ראש בפני ארצות הברית".

דיון 40 חתימות | הקרב על הנגב 28 בפברואר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
נתניהו במליאה, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

נתניהו המשיך: "שר החוץ לפיד אמר שלא תהיה מלחמה. שר החוץ אמר שחייזרים יפלשו לאוקראינה לפני שיפלוש לשם חייל רוסי אחד, אבל בנושא הכי חשוב הם לא אומרים דבר".

‏במהלך נאומו של נתניהו נתניהו פרצה מהומה במליאה. ראש האופוזיציה העיר לח"כ רינאווי זועבי (מרצ) שמנהלת את המליאה: "אני מאחל לך בהצלחה רבה בתפקידך הבא. אבל בתפקיד הנוכחי את לא מגלה יכולות מדהימות. תתחילי לפעול ותשתיקי את האולם בצד הזה".

כשזועבי הגיבה ואמרה "תודה על המחמאה", השיב נתניהו: "התכוונתי שהסינים יקשיבו לך לפני האנשים פה יקשיבו לך". בשבוע שעבר פורסם כי זועבי תמונה לתפקיד הקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי.

דיון 40 חתימות | הקרב על הנגב 28 בפברואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בנט במליאה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני נתניהו נאם ראש הממשלה, ושבמרכז נאומו עמדו המאמצים למניעת הפשיעה בנגב. "משך שנים רבות הייתה הזנחה כוללת ומערכתית של הפשיעה הערבית בכלל והפשיעה בנגב בפרט. מרגע הקמת הממשלה הובלנו שינוי מהותי ביחס ובתיעדוף הלאומי והממשלתי לסוגיה זו".

עוד אמר בנט: "בשנה החולפת היו מעל ל-1,400 פעילויות ומבצעים ואנחנו מתחילים לראות תוצאות גם בשטח. יש עלייה משמעותית של עשרות אחוזים בתפיסת כלי ירי לעומת שנה שעברה. 2021 הייתה שנת שיא בתפיסות אמל"ח, בכתבי אישום ובמעצרים. מאז תחילת שנת 2022 אנחנו רואים ירידה של עשרות אחוזים במקרי הירי בחברה הערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully