וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורה בת ה-10 עברה ניתוח נדיר בהצלחה. אבל דווקא המלחמה שינתה לה את התוכניות

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 18:56

הילדה הקטנה ואמה הגיעו במיוחד מאוקראינה לישראל כדי לעבור צנתור לתיקון מום בלב. הניתוח המורכב צלח, אך הטיסות הופסקו וכעת הן נותרו תקועות בארץ ללא כסף ועם המון חרדה. האם נטליה סיפרה על חוסר הוודאות שבו נמצאת המשפחה: "מפחדת שלא יהיה למה לחזור"

בווידאו: תיעוד של מעצר במחסום בקייב בירת אוקראינה/צילום: רויטרס
ורה בת העשר ואימה נטליה בביה"ח שיב"א. באדיבות המצולמים
"כרטיס האשראי נחסם". ורה בת העשר/באדיבות המצולמים

ורה בת העשר הגיעה מאוקראינה לישראל כדי לעבור צנתור מיוחד לתיקון מום בלב. הניתוח המורכב צלח, אך רגע לפני שעלתה על המטוס לשיקום במולדתה הגרוע מכל קרה: הפלישה הרוסית לאוקראינה החלה והיא נאלצה להישאר בבית החולים בישראל הרחק מביתה וללא כסף.

אמה, נטליה, הנמצאת עמה בישראל, סיפרה לוואלה! על חוסר הוודאות הקשה בו נמצאת המשפחה, על התנאים שבהם הן מצויות, על החרדות לאב המשפחה ולאחותה של ורה הנמצאים באוקריאנה ועל התקפות הצבא הורסי על עירה.

ורה בת העשר ואימה נטליה בביה"ח שיב"א. דוברות שיבא, אתר רשמי
"אני פחות דואגת לה, יותר דואגת לה ולאבא שלה באוקראינה". חדר הניתוח בשיבא/אתר רשמי, דוברות שיבא

ורה ואמה הגיעו לפני כשבועיים לישראל כדי לבצע את צנתור המיוחד בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא. ביום חמישי האחרון, ביום בו רוסיה פלשה לשטחי אוקראינה, ורה ונטליה היו צריכות לשוב לביתן, אולם הטיסות הופסקו ואין להם דרך להגיע חזרה לארצן.

בבית החולים הבינו מיד שהם צריכים להירתם לעזרתן והרשו להן להישאר במעון של בית החולים עד לסיום האשרה בעוד חודש וחצי, אולם נטליה הותירה מאחור את בעלה וביתה הגדולה והיא לא יודעת מתי תראה אותם והאם יישאר להן בית לחזור אליו.

הכרטיס הבנקאי של נטליה נחסם וכדי לשלם על המשך עלות השהות שלהם בארץ, בבתי החולים נתנו להם 5,000 שקלים, אוכל וביגוד, אך ורה לא יודעת עד מתי היא תישאר פה ומפחדת שלא תוכל לשלם על ההמשך הביקור.

"כרגע הבית שלנו עדיין עומד ויש לנו לאן לחזור", מסבירה נטליה לוואלה!. "אבל הקרבות ממשיכים וזה יכול להשתנות כל שעה. במהלך היום שקט שם, למרות שלפעמים כנופיות של רוסים פורצים לבתים ולכן הם מפחדים. האבא והילדה השנייה מתחבאים במקלט, ההפצצות של הרוסים מתרחשות יותר בלילות".

ורה בת העשר ואימה נטליה בביה"ח שיב"א. דוברות שיבא, אתר רשמי
ניתוח ייחודי בישראל. חדר הניתוח בשיבא/אתר רשמי, דוברות שיבא

"אני חוששת לבעלי ולילדה הגדולה שלי", מתארת נטליה, "לגברים אסור לעזוב את הארץ כי הם צריכים להתגייס לצבא והבת שלי לא יכולה לעזוב בלי ליווי של מבוגר כי היא עדיין קטנה. אם יגייסו את בעלי, היא תשאר לגמרי לבד".

נטליה היא עקרת בית ובעלה נהג תובלה, כרגע גם הוא נותר ללא עבודה כי הכבישים מופצצים והסגר מתחיל בשעות מוקדמות. "אנחנו לא יודעים מתי ואם הוא יחזור לעבוד, אני בישראל ולא יכולה לעזוב לשם. אני מפחדת שלא יהיה לנו לאן לחזור".

ורה בת העשר הגיעה לניתוח בבית החולים ספרא בעקבות בעיות קשות בלב, היא שוקלת בסך הכל 20 קילו והיא הילדה הצעירה ביותר שזכתה לעבור את הצנתור המיוחד שיקל עליה. "עברו שבועיים מאז הניתוח וורה מרגישה טוב, הרופא אמר שהניתוח עבר בהצלחה. אני פחות דואגת לה, יותר דואגת לאחותה ולאבא שלה באוקראינה", סיכמה אמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully