וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר אוקראינה: הנשיא זלנסקי שמח מאוד שבנט הציע לפוטין לתווך בינינו לבין רוסיה

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 17:15

היועץ לביטחון לאומי איל חולתא עדכן את ראש לשכתו של זלנסקי בתכני השיחה עם פוטין. בתדרוך לכתבים בתל אביב אמר השגריר האוקראיני כי פוטין לא התלהב מהצעת התיווך אך היא עשויה להפוך לרלוונטית אם המו"מ בבלארוס יגיע למבוי סתום

בווידאו: רה"מ מסביר על הסיוע ההומינטרי שישראל תשלח לאוקראינה/מערכת וואלה!

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק אמר היום (שני) בתדרוך לכתבים בתל-אביב כי נשיא אוקראינה זלנסקי שמח מאוד על כך שראש הממשלה בנט נקט ביוזמה והציע לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לתווך בין רוסיה לאוקראינה.

לאחר השיחה בין פוטין לבנט התקשר היועץ לביטחון לאומי איל חולתא לראש לשכתו של זלנסקי אנדריי ירמאק ועדכן אותו בתכני השיחה. השגריר האוקראיני סיפר כי פוטין לא התלהב מההצעה של בנט לתווך בינו לבין זלנסקי.

"כעת הרוסים חושבים שאנחנו ניכנע ונסכים לקבל את כל התנאים בשיחות בבלארוס", אמר קורניצ'וק. "אבל בהמשך (אם השיחות בבלארוס יקלעו למבוי סתום, ב"ר) יכול להיות שפוטין יחזור לבנט בעניין התיווך", אמר קורניצ'וק.

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין במהלך הצהרתו במוסקבה 24 בפברואר 2022. רויטרס
לא התלהב מההצעה של בנט. פוטין/רויטרס

לדבריו תיווך ישראלי בין פוטין לזלנסקי היה דבר שאוקראינה ניסתה לקדם לאורך כל השנה האחרונה כולל בתקופה בה בנימין נתניהו היה ראש הממשלה. "נתניהו דיבר על זה עם פוטין פעמיים ללא הצלחה", אמר השגריר האוקראיני. "נתניהו אמר לנו שהוא יכול לתווך בין שני צדדים שרוצים להגיע להסכם אבל הבהיר לנו שהוא רואה רק צד אחד שרוצה הסכם וזו אוקראינה".

השגריר ציין כי ישראל לא הביעה התנגדות או הסתייגות כלפי היוזמה האוקראינית לגייס מתנדבים בישראל ללחימה נגד הרוסים. עד כה יצרו קשר אזרחים ישראלים רבים עם השגרירות האוקראינית כדי להתנדב ללחימה. השגריר האוקראיני הודה לישראל על הסיוע ההומינטארי שהיא שולחת לאוקראינה אך הדגיש כי ארצו זקוקה לסיוע נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully