וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמאס שמדברים עלינו. הגיע הזמן לתת לעובדות מין לדבר עבור עצמן | דעה

גלי כהן

6.3.2022 / 12:40

תחת הכותרת"אתר OnlyFans מנצל נשים שזקוקות לכסף, אל תתנו לכך יד", אסנת חיטרון ולובה פיין משמיצות את תעשיית המין בכללותה, תוך התמקדות באתר אונלי פנס והכפשתו. כשקראתי את הכתבה הרגשתי צורך עז להגיב, בשמי ובשם חברותיי כי נמאס לנו שמדברים עלינו בלעדינו.

למי שלא מכיר/ה, הפלטפורמה אונלי פנס הוקמה במטרה לתת במה ליוצרים לקבל תגמול כלכלי ישירות מהמעריצים ללא מתווכים (בניגוד לרשתות חברתיות אחרות ששם התגמול היחידי הוא חשיפה ולייקים). בפלטפורמה משתמשים מוזיקאים, צלמים, וולוגרים, דוגמנים ויוצרי תוכן שונים. מכיוון שהפלטפורמה מאפשרת העלאת תכנים מיניים ועירום- היא הפכה לשימושית עבור חשפניות וא/נשים שבוחרים לשתף את חיי המין שלהם.

בתור מישהי שהייתה רגילה להחסם בתדירות די גבוהה ברשתות החברתיות הרגילות-האונלי פנס, מעבר לתגמול הכלכלי, מהווה עבורי קודם כל פלטפורמה לביטוי עצמי. מקום שבו אני סופסוף יכולה לשתף תכנים שלא יכולה באף מקום אחר+ לקבל על כך כסף.

קצת על עצמי: גלי כהן, בת 32, בעברי חשפנית וכיום מנחת טנטרה שמנהלת כתחביב פרופיל אונלי פנס שחוגג שנה החודש.

הכתבה מתחילה בהשמצת מועדוני החשפנות- תחום שנסגר בניגוד לרצונן של החשפניות ואילץ רבות מהן לעבור לעבוד במחתרת, ומשם ממשיכה לטעון שגם היוצרות באונלי פנס הן מנוצלות. לא רק שהן מציגות אותי ואת חברותיי כחלשות, חסרות אינטלגנצייה ויכולת בחירה חופשית, הן פוגעות לנו בפרנסה.

גבר מול מחשב בחושך. ShutterStock
גבר מול מחשב בחושך/ShutterStock

אהבתי לעבוד כחשפנית. העבודה הזו נתנה לי הרבה מעבר לכסף. נהנתי לפתות, לשחק, לרקוד, להכיר אנשים מכל העולם, לגעת בהם (פיזית ורגשית), להקשיב להם, לבטא צדדים בי שלא היה להם מקום בשום סביבה אחרת. עבור הסוציולוגית שבי הגעתי ללונה פארק מרתק והחוויה הייתה ההפך מניצול. לראשונה הרגשתי כמה כוח יש לי מול גברים וכמובן שנהנתי גם מהכסף.

האופן שבו חשפניות מוצגות בכתבה - זו ממש לא החוויה שלי ושל חברותיי.

הקושי הכי גדול של עובדות מין הוא הסטיגמה החברתית - והכתבה במקום לנפץ אותה רק מעצימה ופוגעת בעובדות מין בכלל וביוצרות תוכן באונלי פנס בפרט. מההכרות שלי נשים בתחום הן נשים סופר חכמות, דעתניות, שלא מפחדות ללכת עם האמת והתשוקה שלהן, שלא מתביישות במיניות שלהן. ההפך הגמור מהדימוי המסכן שמנסות לצייר בכתבה (ע"ע קארדי בי, מייקל לואיס וחברתו מרי פרגלין, עדן פינס, אילנוש, טווארק קיטי ועוד).

כמו בכל תחום, יש אנשים שנהנים מהעבודה יותר/ פחות. אם באמת רוצים לעזור לא/נשים שלא נהנים מהתחום- כדאי שניתן להם אופציות טובות יותר. לקרוא להחרמת האונלי פנס במסווה של לעזור לנשים מנוצלות, נשמע לי יותר כמו דאגה למוסר שמרני כלשהו תוך רמיסת הא/נשים שאותם כביכול רוצים להציל.

לאורך הכתבה אי אפשר להתעלם מהתפיסה השלילית של הכותבות לגבי מיניות ועירום. והחיבור האוטומטי שהן עושות בין עירום ומיניות לניצול. מיותר לציין שכל יוצר/ת תוכן באונלי פנס עובדת עצמאית לגמרי. אין בוס שאומר לי מה לעשות, כמה, מתי. יש לי חברות שמעלות רק תמונות בביקיני, יש שמצלמות עירום מרומז, יש שמעלות צילומי סקס ביתיים. בכל מקרה, החיבור הישיר בין עירום ומיניות שאינם במסגרת מוסד הנישואים לניצול- הוא עצוב בעיני. כולנו נולדנו עירומים. כולנו ייצורים מיניים. ומי שבוחר לא להסתיר זאת- זכותו המלאה. אני אישית נהנת מזה.

האונלי פנס זו פלטפורמה מדהימה ליצירת פורנו בלי תלות באף גורם. בין אם נרצה ובין אם לא, פורנו מהווה את החינוך המיני העיקרי כיום עבור הרבה מאוד א/נשים. במקום להגביר את האשמה והביקורת על הצרכנים, אפשר לעודד פורנו איכותי שמלמד גישה בריאה לגבי מיניות ועונג. ואונלי פנס הוא פלטפורמה מעולה לכך. אין תלות בבוס/ במאי שיגיד לי מה לעשות עם מי. אני יכולה פשוט לבחור לתעד ולפרסם מה שבאלי.

הרבה לפני שגיליתי את האונלי פנס הייתה לי פנטזייה ליצור פורנו. אין הרבה מקורות הכנסה מאוד רווחיים לנשים ללא השכלה. דווקא מנשים שקוראות לעצמן פמיניסטיות, הייתי מצפה שיעודדו מקורות פרנסה אלו או לפחות שלא יפגעו בהם.

הכותבות מציינות את הרווחים של האתר כאילו מדובר בניצול. הגיוני ולגיטימי שהאתר ירוויח בדיוק כמו בכל עסק אחר שיש שיתוף פעולה הדדי בין א/נשים בוגרים שבוחרים מראש לקחת חלק ולעבוד יחד. כמו כן, הן מציינות הדלפה של תמונות כסיבה לשלול את התחום. הדלפה של תמונות יש גם מחוץ לאונלי פנס. במקום לטפל בסימפטום, כדאי לנסות לטפל בשורש הבעיה. בכל מקרה, אני אישית לא אעלה לרשת שום דבר שלא שלמה איתו ומבחינתי הדלפות הן שיווק שמביא לי עוד לקוחות.

לסיכום, הכתבה לא רק שלא עוזרת ליוצרות תוכן באונלי פנס, היא מעצימה את הסטיגמה והדימוי השלילי שלנו כנשים טפשות שצריכות הצלה מ"פמיניסטיות" שמעולם לא טרחו להקשיב לנו אך חמור מכך מנסה לפגוע לנו ממשית בפרנסה. הכתבה מקבעת הסתכלות שלילית ועצובה על מיניות בכלל ועל עובדות מין בפרט. נמאס לנו שמדברים עלינו בלעדנו. הגיע הזמן לתת לעובדות מין לדבר עבור עצמן.

  • עוד באותו נושא:
  • אתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully