וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מזהירים: המתיחות בין ארה"ב לרוסיה פוגעת בפעולות חיל האוויר בסוריה

27.2.2022 / 18:59

גורמים בכירים בצבא מסרו כי אם הרוסים יודיעו שהם מתנגדים לתנועות אמריקניות במרחב הסורי שבשליטתם, הדבר ישליך גם על חיל האוויר הישראלי ועל חופש הפעולה שלו בסוריה, שם מתבססת איראן ומעבירה נשק. "יש לנהוג בחוכמה ולפעול ברגישות, אי אפשר להתעלם מהשינויים"

תקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, 24 בפברואר 2022/שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

גורמים בכירים בצה"ל אומרים בשיחות סגורות כי מתפתחת רגישות ואף מגבלה בחופש הפעולה של חיל האוויר הישראלי במרחב הסורי. זאת, על רקע המתיחות בין רוסיה לארצות הברית ועל אף שבמערכת הביטחון מנסים לשדר "עסקים כרגיל". "צריך לעדכן את הדרג המדיני בנושא, לנהוג בחוכמה ולפעול ברגישות, אי אפשר להתעלם מהשינויים", מסרו.

נכון לעכשיו אין כל שינוי נראה לעין בחופש הפעולה במרחב הסורי, ובשבוע שעבר אף דווח בכלי תקשורת זרים על תקיפות של חיל האוויר בסוריה. בהתאם לכך, יציגו בכירי צה"ל בפני הדרג המדיני סקירה על הנעשה בסוריה, פרישת הכוחות ותרחישים סבירים לפיהם יכולים האיראנים לשנות דפוסי פעולה במרחב הסורי כדי לנצל את המתיחות ולהעביר יותר אמצעי לחימה. גורמים במערכת הביטחון מסרו אמש כי ה"עסקים כרגיל. אין כל שינוי לא במנגנון הישראלי רוסי ולא בפעילות של צה"ל. צה"ל ימשיך לטפל בכל איום".

תקיפה בסוריה. ShutterStock
"אי אפשר להתעלם מהשינויים". תקיפה בסוריה, אוקטובר/ShutterStock

לפי פרסומים זרים, צה"ל ביצע בשנים האחרונות מאות תקיפות נגד משלוחי נשק מאיראן דרך סוריה ללבנון עבור חיזבאללה, וכנגד תהליכי ההתבססות האיראנים ברחבי סוריה, הכוללים העברת אמצעי לחימה לאזורים שונים. חלק מצירי התקיפה, לפי אותם פרסומים, מתבצע באזור אל טאנף, משולש הגבולות בין ירדן-סוריה-עיראק, שם ממוקם בסיס אמריקני עם כוחות אוויר, הגנה אווירית ולמעלה מאלף לוחמים. לפי הפרסומים הזרים, חיל האוויר הישראלי ניצל את מרחב זה כדי לשגר טילים לעבר מצבורי נשק ומשלוחים, שעוברים בזמן אמת לסוריה. אם יודיעו הרוסים כי הם מתנגדים לתנועות אמריקניות במרחב זה, הדבר עלול להשליך גם על חיל האוויר הישראלי.

החשש של צה"ל משינויים אזוריים מלווה גם את מפקדי חיל הים, מאחר והערכות הן שברגע שיסלים החיכוך בין הכוחות האמריקניים לכלי השיט של רוסיה במזרח התיכון, הדבר יכול להשפיע על היחס הכללי של כלי שיט באזור, גם כלפי ישראל, שנתפשת כבעלת בריתה החזקה ביותר של ארה"ב באזור. בתוך כך, במשרד הביטחון ובצה"ל ממתינים בדריכות ובחשש להעברת מיליארד דולר מארה"ב בחודש הבאה למימון ייצור מיירטי כיפת ברזל, וזאת בשל הקושי של ממשל ביידן להעביר את תקציב הביטחון הכללי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully