וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת ההאקרים אנונימוס: יצאנו למלחמת סייבר נגד ממשלת רוסיה

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 9:49

מומחה לסייבר אמר כי הארגון פרסם שהצליח להפיל את אתר החדשות הרוסי RT והצליח להדליף מאגר מידע של משרד הביטחון הרוסי. על פי הדיווחים, הקבוצה לקחה אחריות על הפלת אתרי ממשל במדינה

קבוצת ההאקרים אנונימוס הכריזה על מלחמת סייבר נגד ממשלת רוסיה. על פי הדיווחים, הקבוצה לקחה אחריות על הפלת אתרי ממשל במדינה. עדיין לא ברור אילו יעדים תקפה הקבוצה ובין רוסיה לאוקראינה נערכות מתקפות סייבר הדדיות במקביל ללחימה.

"התקפות סייבר הפכו עכשיו לחלק אינהרנטי מכלי הנשק המופעלים על ידי מעצמות ועל כן הן היו צפויות למדי", אומר פרופ' טל ז'רסקי, המרכז לחקר סייבר משפט ומדיניות, אונ' חיפה. "ואולם חשוב לזכור את הלקח של התקפות רוסיות קודמות כלפי מטרות אוקראיניות, מה שמתחיל בהתקפת סייבר ממוקדת יכול במהירות לזלוג למטרות אזרחיות ואף לגורמים לא מעורבים".

לפיכך, בימים אלו נכון שגופים בכל העולם יגלו זהירות רבה, יקפידו על גיבויים וינקטו בפעולות הגנתיות מקובלות. ככלל דיני המלחמה עדיין לא כוללים תשובות ברורות לשאלה כיצד התקפות סייבר נכנסות למשוואות המקובלות של תגובות מידתיות והיחס בינן לבין מתקפות קינטיות. יתכן ואחרי הסבב הזה העולם דרכי הפעולה המקובלות והבלתי מקובלות יתחדדו.

רם לוי, מייסד ומנכ"ל של חברת הסייבר קונפידס, התייחס לדיווח. "מעבר ללוחמה הקונבנציונליות הרוסים עושים שימוש נרחב בטקטיקות הונאה וסייבר שכוללים מתקפות סייבר על משרדי ממשלה אוקראינים, הודעות פישינג שמטרתן לאסוף מודיעין על אזרחי אוקראינה ולזרוע בלבול. בנוסף הודיע מרכז הסייבר האוקראיני שהם זיהו מתקפות של ממשלת בלארוס(קבוצת UNC1151) שמסייעת לרוסים ותוקפת ארגונים פרו אוקראינים בבלרוס. מהצד השני, ארגונים רבים בינהם אנונימוס החלו לתקוף מטרות רוסיות. הארגון פרסם שהצליח להפיל את אתר החדשות הרוסי RT והצליח להדליף מאגר מידע של משרד הביטחון הרוסי".

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully