וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יומיים בדרכים המופגזות: מרינה מצאה מקלט במולדובה, אך בעלה נשאר מאחור

אלון נעים

עודכן לאחרונה: 26.2.2022 / 20:27

ביום השלישי ללחימה באוקראינה הצליחה מרינה בריטבין, ישראלית המתגוררת בחרקוב, למצוא מקלט במולדובה השכנה. אחרי שעות בדרכים תחת אש - היא מספרת כיצד צלחה את המעבר יחד עם ילידה - אך ללא הגברים שנבלמו בגבול. "מקווה שהכל ייגמר בקרוב"

בווידאו: מסע המלטות של מרינה בריטבין מאזורי הקרב/צילום: מרינה בריטבין

זה היום השלישי מאז פלישת הצבא הרוסי לאוקראינה, ואזרחים רבים נוהרים לתפוס מחסה מחוץ לגבולות המדינה בתקווה להציל את עצמם ואת משפחותיהם מהתופת. וואלה! המשיכה לעקוב אחר אחת מאותם אזרחים, מרינה בריטבין, ישראלית שנמלטה מהעיר חרקוב יחד עם ילדיה, חצתה את הגבול למולדובה - שם מצאה הערב מקלט.

לאחר המתנה של שעות בתורים ארוכים בגבול, בריטבין סיפרה כי צלחה את המעבר והתקבלה במדינה השכנה בכבוד ובפנים ידידותיות. עם זאת, היא סיפרה כי בן זוגה ויתר הגברים שניסו לחצוץ את הגבול - נבלמו. זאת מאחר שאוקראינה לא מאפשרת לגברים בגילאים שבין 60-18 לצאת מהמדינה.

כוחות ביטחון מאיישים מחסום נייד בעיר חרקוב, אוקראינה, 17 בפברואר 2022. AP
הגברים נותרו בשטחי הלחימה. חיילים מאיישים מחסום בחרקוב/AP

"עברתי את הגבול עם הילדים וכמה חברים, אבל הגברים לא יכולים לחצות את הגבול, לא מוציאים אותם מאוקראינה", סיפרה בריטבין לוואלה! כשהיא מתעדת ממיקומה בסמוך לגבול שם היא מחכה לחברים נוספים שיחצו. לדבריה, "קיבלו אותנו יפה מאד, נתנו לנו לשהות באכסניות ועוזרים לנו אנשים נחמדים. הם מעניקים יחס חם".

"אני מחזיקה אצבעות לכל מי שנשאר בערים", אמרה. היא סיפרה על התנאים בהשוואה לזמנים של לחימה בישראל ואמרה: "הם יושבים שם תחת הפצצות כל היום, בלי לצאת מהמחסנים, אין מקלטים כמו בישראל, זה לשבת על האדמה בלי תנאים נורמליים". לדבריה החל מחסור במזון: "הבנתי שמתחיל להיות קושי גם עם אוכל, ושנגמר הלחם. המצב שם קשה, היום במיוחד ואני מקווה שזה ייגמר בקרוב, ושיתחיל שלום".

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully