וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התור הענק שמפריד בין חיים ומוות: תיעוד ממסע ההימלטות מאוקראינה

אלון נעים

עודכן לאחרונה: 26.2.2022 / 9:48

במשך שעות ארוכות עומדים מרינה וילדיה בתור ארוך של מכוניות במעבר גבול בין אוקראינה למולדובה. לקראת הערב האזעקות הגיעו גם לשם, ומרינה סיפרה איך ההמון המבולבל והמפוחד גם כך התרוצץ בחיפוש אחר מחסה. "המקום היחיד בו אפשר להתחבא זה בכנסייה, אחרים ברחו לנהר"

בווידאו: מרינה בריטבין מחכה בגבול אוקראינה-מולדובה/צילום: מרינה בריטבין

בעוד הלחימה נמשכת ברחבי אוקראינה, אזרחים רבים ממשיכים לנהור לעבר הגבולות עם המדינות השכנות, בתקווה להציל עצמם ואת משפחותיהם מאימת ההפגזות של הצבא הרוסי. וואלה! המשיכה לעקוב אחר אחת מהם, מרינה בריטבין, ישראלית שנמלטה מהעיר חרקוב יחד עם ילדיה, והחליטה להגיע לגבול מולדובה. מאז הגיעה לגבול הבוקר, היא ממתינה שם בתורים ארוכים של מכוניות, שעה שהאזעקות הגיעו אף לשם וזרעו פאניקה נוספת.

מרינה הגיעה עם ילדיה לגבול אוקראינה-מולדובה בשעות הבוקר, לאחר שעות של נסיעה ארוכה בחושך מחרקוב שבמזרח המדינה. בסביבות השעה חמש אחר הצהריים, בעודה מחכה עם ילדיה בתור, החלו להשמע אזעקות. היא סיפרה איך אנשים רבים נלחצו ורצו לתפוס מחסה. "המקום היחיד שאפשר להתחבא בו הוא הכנסייה, חלק פשוט רצו קרוב יותר לנהר", סיפרה.

כשעה לאחר מכן, כשהשמש כבר ירדה, סיפרה שהם קרבים אל מעבר הגבול. "אנחנו מתקרבים", אמרה בהקלת מה. היא סיפרה שאנשים שמגיעים למעבר הגבול מגיעים גם רגלית, ולא רק במכוניות.

מרינה בריטבין, ישראלית תושבת חרקוב מנסה להימלט מהפלישה הרוסית. באדיבות המצולמת, אתר רשמי
עומדים שעות בתורים במעבר הגבול. מרינה/אתר רשמי, באדיבות המצולמת

היא ממשכיה לבקש עזרה משגרירות ישראל באוקראינה, שתסייע בחילוץ בן זוגה האוקראיני, שלא יכול לצאת מגבולות המדינה בשל ההנחיה של הנשיא שלא לאפשר לגברים בני פחות מ-60 לצאת מגבולותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully