וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הכל: גור לקח את פלורידה

26.12.2000 / 10:00

כך עולה מספירה חוזרת שעורכים אמצעי התקשורת בפלורידה; בתום הספירה בשני מחוזות מוביל גור ב-140 קולות; הערכה: בסיום הספירה יגדל הפער בכ-23 אלף קולות; לתוצאות אין משמעות מעשית

ככה זה בארץ האפשריות הבלתי מוגבלות - מועמד יכול להפסיד בבחירות לנשיאות על אף שניצח בהן. למרות שהכריז על הפסדו בבחירות לנשיאות ארה"ב, סגן הנשיא, אל גור, יכל, ככל הנראה, לעבור לכיסא הנשיא אם הספירה הידנית בפלורידה היתה נמשכת עד תומה.

לפני עשרה ימים קבע בית המשפט העליון בוושינגטון כי הספירה הידנית בפלורידה יוצרת בעיות חוקתיות וכי אין די זמן לסיימה לפני מועד בחירת האלקטורים. בעקובת ההחלטה זכה ג'ורג' בוש באלקטורים של פלורידה שהעניקו לו את הנשיאות.

למרות שבוש התמנה לנשיא קבע בית המשפט העליון בפלורידה שיש לאפשר לאמצעי התקשורת להמשיך את הספירה של הקולות השנויים במחלוקת במחוזות הבעייתיים, זאת בשם חופש המידע . בראש העיתונים שנרתמו למשימה העיתון החשוב במדינה "מיאמי הראלד".

אתמול הסתיימה הספירה בשני מחוזות, לייק ובראוורד, לפיהן עולה כי גור סגר על הפער של גור, שעמד על כ-400 קולות, והוא אף מוביל ב-140 קולות. סיפרה חוזרת מתבצעת גם במחוז מאימי-דייד ולפי הערכות התוצאות שם אף יגדילו ביותר קולות את הפער לטובת גור. סטטיסטיקאים של העיתון טוענים כי לאחר שתסיים הספירה כולה יוביל גור בכ-23 אלף קולות על בוש.

אולם אין חשש כי הקרב המשפטי בין בוש לגור יתחדש. לתוצאות אין כל משמעות מעשית, אך הן רק מעצימות את תחושת הכאוס סביב מערכת הבחירות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully