וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימת הטנקים: הטיל שמוכיח כי האוקראינים מסוגלים לגרום לנזק והרוגים לרוסים

עודכן לאחרונה: 26.2.2022 / 18:30

לפי פרסומים זרים, הצבא האוקראיני הצליח לפגוע באמצעות טילי נ"ט ביותר ממאה טנקים, נגמ"שים ושאר כלים ממוגנים של צבא רוסיה. עיתונאים שנמצאים על הגבול האוקראיני מדווחים שהצבא המקומי עושה שימוש בטיל הג'אוולין האמריקני, שפועל בשיטת "שגר ושכח"

בזמן שאנשי צבא בכירים בישראל מתרשמים מאוד מהיכולת של הרוסים להוציא מערכה משולבת - המסונכרנת מהאוויר, ים, והיבשה נגד אוקראינה, כולל פעילות במרחב הקיברנטי ושימוש בדיסאינפורמציה, יש מהלכים מעוררי עניין נוספים.

הצבא האוקראיני הצליח ב-24 השעות האחרונות לפי פרסומים זרים, לפגוע באמצעות טילי נ"ט ביותר ממאה טנקים, נגמ"שים ושאר כלים ממוגנים של צבא רוסיה. אין אישור רוסי לכך אך הופצו תמונות של שרידי הנגמ"שים והטנקים בגבול.

עיתונאים שנמצאים על הגבול האוקראיני מדווחים כי הצבא האוקראיני עושה שימוש בטיל הג'אוולין (כידון) האמריקני שהחליף את טיל ה"דרגון" משנות השבעים (טיל כתף חד-פעמי נגד טנקים שמופעל בהנחיית תיל). טיל הג'וולין הוא אחד מטילי הנ"ט המתקדמים בעולם המקביל לטיל "גיל" הישראלי.

הג'וולין, תוצרת ארצות הברית, פועל בצורה אוטונומית (שגר ושכח) ומופעל על ידי חייל אחד היכול להפעיל אותו בשתי תצורות. האופציה הראשונה היא ירי לגובה כדי לעקוף מכשול ולצלול במהירות אל המטרה בזווית חדה. האופציה השנייה להפעלת הטיל הוא בכינון ישיר, תוך נטילת סיכון שיהיה גורם שיפריע לטיל במסלול המעוף.

חיילים בצבא אוקראינה יורים טיל נגד טנקים של Javelin במהלך תרגיל, לעבר מגרש אימונים באוקראינה. 18 בפברואר 2022. רויטרס
פגעו ביותר ממאה טנקים של צבא רוסיה. טיל ג׳וולין/רויטרס

הראש הקרבי שלו הוא טאנדם ובהתאם כולל שתי שכבות של מטען חלול. האחד, הורס את השריון והשני חודר אותו כדי לפגוע בחלל הטנק או הנגמ"ש. לדברי מקורות באירופה, משלוחי הנשק של הג'וולין הגיעו לפני שנים ולכן הכוחות האוקראינים מאומנים בשימוש בטיל. אך, השאלה הגדולה היא האם יצליח הצבא האוקראיני לספק עוד טילי נ"ט לכוחות בחזית. זאת, מאחר ולרוסים יש שליטה על המרחב האווירי והטיל מסוגל לתקוף לא רק קווי אספקה אלא גם מחסני תחמושת.

עד כה הוכיחו האוקראינים שיש ביכולתם לגרום לנזק כולל הרוגים לצבא הרוסי באמצעות טילי נ"ט. חשוב להדגיש כי צבא ברית המועצות ספג אבדות כבדות מאוד באפגניסטן כתוצאה משימוש בשני סוגי טילים: טילי נ"ט וטילי כתף נ"מ תוצרת ארה"ב.

בחודשים האחרונים העבירו הבריטים משלוחי טילים מסוג nlaw לאוקראינים, כולל צוותים של עשרות מדריכים ותוכנות לומדה. השימוש בו נעשה בקו ראייה ברור וישיר למטרה. הטיל עף באופן אוטונומי (שגר ושכח) אל היעד בטווח של קילומטרים בודדים ומתקן את עצמו עד לפגיעה המדויקת.

בולט היטב הפער גם בתחום השריון. הרוסים שלחו למערכה טנקים ונגמ"שים מיושנים מאוד בשונה לחלוטין מטנקי המרכבה סימן 4, החמושים גם במערכת מעיל רוח מתקדמת. זו, מאפשרת מיגון כמעט מושלם נגד טילי נ"ט מכל סוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully