וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: חמוש החזיק בני ערובה בחנות של אפל באמסטרדם

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 11:48

בווידאו:גבר מחזיק שני בני ערובה בחנות אפל באמסטרדם, הולנד, 22 בפברואר 2022/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

משטרת הולנד עצרה אדם חמוש שהחזיק לפחות בן ערובה אחד בחנות של חברת "אפל" באמסטרדם במשך שעות ארוכות. המשטרה אמרה הלילה (רביעי) כי החשוד, תושב העיר בן 27, היה חמוש בשני כלי נשק והוא נעצר אחרי שהוא ברח מהחנות שבמרכז כיכר ליידספליין.

"הצלחנו לסיים את הסיטואציה כשפגענו בחוטף עם מכונית אחרי שהוא ברח החוצה", כתבה המשטרה בחשבון הטוויטר שלה. המשטרה, ששלחה כוחות גדולים למקום, ציינה כי החוטף נפצע קשה, אך הוא הצליח לדבר עם החוקרים אחרי שנעצר. הוא נשא אקדח ורובה אוטומטי, והוא ירה לפחות ארבע יריות כשהמשטרה הגיעה לכיכר בסביבות השעה 18:00.

לחוטף היה עבר פלילי, והוא יצר קשר עם המשטרה במהלך לקיחת בני ערובה. הוא דרש כופר של 200 מיליון אירו במטבע קריפטו ויציאה בטוחה מחוץ לחנות. "הוא איים על בן ערובה עם אקדח ואיים לפוצץ את עצמו, אז לקחנו זאת ברצינות רבה", אמר מפקד המשטרה, פרנק פאו.

ההתבצרות הסתיימה כשהחטוף, לפי הדיווחים אזרח בריטי בן 44, ברח מהמבנה בזמן שרובוט משטרתי הניח בקבוק מים בפתח החנות לבקשת החוטף. החוטף רדף אחרי בן הערובה, ואז נפגע על ידי המכונית. "החוטף התנהג בגבורה כשפרץ", אמר פאו. "אחרת, זה היה יכול להיות לילה ארוך".

גבר מחזיק שני בני ערובה בחנות אפל באמסטרדם, הולנד, 22 בפברואר 2022. גיא קוטנר we are amsterdam.com, אתר רשמי
גבר מחזיק שני בני ערובה בחנות אפל באמסטרדם, הולנד, 22 בפברואר 2022/אתר רשמי, גיא קוטנר we are amsterdam.com

במהלך האירוע, כ-70 אנשים הצליחו לצאת מהחנות ולא היו דיווחים על נפגעים נוספים. תחילה דווח שכמה שודדים ביצעו את המעשה, אך נראה שהמידע הזה היה שגוי. מדובר בשודד אחד, שלא ברור לו אם התכוון לשדוד את חנות אפל או שמצב החטופים היה המטרה העיקרית. אפל מסרה כי היא שמחה שהאירוע הסתיים ללא נפגעים.

גיא קוטנר, תושב אמסטרדם ומנהל We Are Amsterdam, תיאר את רגעי הפחד בעיר. "ככל הידוע לנו נשמעו יריות, לא ברור עדיין אם מהמשטרה או מהאדם החמוש", סיפר. "בסרטונים שנשלחו בוואטסאפ אפשר לראות שיש בן ערובה, הוא מאיים על בן הערובה עם רובה. יש המון מסוקים, רוב מרכז העיר חסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully