וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מינה את ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 17:12

בצעד חריג החליט שר החוץ למנות את הח"כית ממרצ שאינה חברת מפלגתו ושהצביעה נגד חוק הגיוס. המינוי של רינאווי זועבי יאושר ככל הנראה עד סוף השנה, ועד שיאושר היא תמשיך לכהן כח"כית במרצ. "זוהי זכות גדולה להיות האישה הערביה הראשונה בתפקיד דיפלומטי כה בכיר", אמרה

בווידאו: הצבעה על חוק הגיוס/צילום: ערוץ הכנסת

שר החוץ יאיר לפיד החליט היום (שלישי) למנות את ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי. "זוהי זכות גדולה להיות האישה הערביה הראשונה בתפקיד דיפלומטי כה בכיר", אמרה זועבי. המינוי של רינאווי זועבי יאושר ככל הנראה עד סוף השנה, ועד שיאושר היא תמשיך לכהן כח"כית במרצ.

זועבי הוסיפה כי היא "שמחה שיתאפשר לי לתרום למשימה החשובה של הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי, המסחרי והתרבותי עם אחת משותפותיה הכלכליות המשמעותיות של ישראל בעולם מהקונסוליה הכללית הישראלית בשנגחאי, מרכז עצבים חשוב של הכלכלה הגלובלית".

במקומה של רינאווי זועבי תיכנס לכנסת הבאה בתור ברשימת מרצ קטי מורג פיאסצקי. המהלך תואם וזכה לברכתו של יו"ר מרצ ניצן הורוביץ.

ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי. ראובן קסטרו
ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי/ראובן קסטרו

שר החוץ יאיר לפיד אמר כי "ח"כ רינאוי-זועבי מגיעה עם ניסיון ניהולי עשיר ורקע כלכלי וציבורי מגוון ומרשים. אני מאחל לה הצלחה ובטוח שהיא תוביל את הקונסוליה הכללית של ישראל בשנגחאי להישגים חדשים וחשובים. אין חולק על חשיבותה של סין בכלל ושל שנגחאי בפרט לכלכלה העולמית. יחסינו הכלכליים עם סין הם מנוע צמיחה חשוב לכלכלת ישראל ויש להמשיך ולקדמם".

ח"כ משה ארבל מש"ס תקף בחריפות במליאת הכנסת את המינוי של ח"כ זועבי ממרצ ואמר: "חרפה, בושה - מדרדרים אותנו לתהומות שמדינת ישראל לא הכירה ולא ידעה. ביזיתם את הכנסת והכנסתם לכאן תרבות קלוקלת ורעה". ארבל אמר את הדברים על השר יאיר לפיד ויו"ר מרצ השר ניצן הורביץ.

גם ח"כ קטי שטרית (הליכוד) תקפה את המינוי. "אצל המושחתים המאותרגים בממשלה הזו סידורי עבודה וג'ובים זו תמיד דרך מצויינת לפתור בעיות. כל מי שיעשה טיפה צרות בכנסת יתפרו לו תפקיד נחשק מעבר לים".

רינאוי זועבי ח"כית ממרצ הקשתה על הקואליציה בשבועות האחרונים נוכח הביקורת שלה על חוק האזרחות. כמו כן, זועבי הצביעה גם נגד חוק הגיוס. מדובר במינוי פוליטי במסגרת מכסת המינויים הפולטיים ששמורים לשר החוץ, אך מדובר במינוי חריג שכן היא לא חברת מפלגתו אלא חברת מפלגה אחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully