וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב דוחה את הביקורת של בנט על הסכם הגרעין: "אסור לחזור על הטעות ולדחות הזדמנות דיפלומטית"

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 19:50

דובר מטעם משרד החוץ האמריקני אמר לוואלה! כי הגורמים הבכירים ביותר במערכת הביטחון בישראל בזמן הפרישה של טראמפ מהסכם הגרעין סבורים כיום שזו היתה טעות עם השלכות נוראיות. "חזרה הדדית להסכם היא הדרך הדיפלומטית הטובה ביותר כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני"

בווידאו: בנט: ההסכם המתגבש עם איראן ייצור סביבה אלימה במזה"ת"/צילום: רוני כנפו

ממשל ביידן דחה הערב (שני) את הביקורת שהשמיע ראש הממשלה נפתלי בנט בנאומו אמש על הסכם הגרעין המתגבש. דובר מטעם משרד החוץ האמריקני אמר לוואלה! כי הגורמים הבכירים ביותר במערכת הביטחון הישראלית בזמן הפרישה מהסכם הגרעין סבורים שזו היתה טעות. "אסור לנו לעשות אותה טעות פעם נוספת ולדחות הזדמנות נוספות להתקדמות דיפלומטית", הוא אמר.

בנאומו אתמול יצא בנט נגד ההסכם המתגבש עם איראן וחשף פרטים מתוך השיחות שמתנהלות בווינה. בין השאר טען בנט כי איראן דורשת מארה"ב כתנאי לחזרה להסכם להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור של ממשלת ארה"ב.

"אנחנו מסתכלים לווינה, ואנחנו מוטרדים מאוד ממה שאנחנו רואים", אמר ראש הממשלה. "עבור ישראל ועבור כל הכוחות שוחרי היציבות במזרח התיכון, העסקה המתגבשת עשויה ליצור מזרח תיכון אלים יותר ויציב פחות".

ראש הממשלה נפתלי בנט בפגישתו הראשונה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן - 27 אוגוסט 2021. עמוד הטוויטר של נשיא ארה"ב, אתר רשמי
בנט וביידן בפגישתם/אתר רשמי, עמוד הטוויטר של נשיא ארה"ב

דובר מטעם משרד החוץ האמריקני אמר לוואלה! כי בוושינגטון מודעים לדבריו של ראש ממשלת ישראל, אך סירב לומר אם הפרטים שבנט חשף מתוך המו"מ מדוייקים. "לא נגיב בתקשורת על פרטים מתוך השיחות", הוא אמר.

לדברי הבכיר במשרד החוץ האמריקני, ארה"ב וישראל חולקות אינטרס משותף למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. "אנחנו מאמינים שדיפלומטיה לצד תיאום עם בנות הברית לנו באזור היא הדרך הטובה ביותר להשיג את המטרה הזו", הוא אמר. "חזרה הדדית להסכם הגרעין היא הדרך הדיפלומטית הטובה ביותר כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני".

הדובר מטעם משרד החוץ האמריקני הגיב לדבריו של בנט בכך שהדגיש כי שורה של בכירים לשעבר במערכת הביטחון הישראלית, כולל "אלה שהיו התפקידים הבכירים ביותר" התבטאו בפומבי כי ההחלטה של ממשל טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין הביאה להשלכות נוראיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נציגי המעצמות ואיראן בשיחות הגרעין בווינה, אוסטריה, 29 בנובמבר 2021. רויטרס
נציגי המעצמות ואיראן בשיחות הגרעין/רויטרס

הגורם המרכזי אליו כיוון הדובר מטעם משרד החוץ האמריקני הוא גדי איזנקוט, שבזמן הפרישה האמריקנית מהסכם הגרעין כיהן כרמטכ"ל. איזנקוט אמר בראיון ל"מעריב" לפני כמה שבועות כי הפרישה מהסכם הגרעין היתה "שגיאה אסטרטגית" וכי נעשתה בניגוד לעמדתו.

הדובר מטעם משרד החוץ האמריקני ציין כי השליח האמריקני לנושא איראן ובכירים נוספים בממשל ביידן משוחחים עם מקביליהם הישראלים כמעט מדי יום. "נמשיך להתייעץ עם ממשלת ישראל לגבי הדרך קדימה", אמר הבכיר האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully