וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה המספר שאתם רואים בתמונה? כל אחד רואה משהו אחר - וזה עלול להיות מסוכן

4.3.2022 / 0:00

האשליה האופטית הבאה הצליחה לעורר חתיכת דיון ברשת מאחר שכל אחד טוען שהוא רואה בתמונה ספרות אחרות - ומי שלא מצליח לראות את "המספר הנכון" כנראה סובל מבעיית ראייה

איזה מספר אתם רואים פה - ולמה כל אחד רואה מספר אחר?/TWITTER

הרשת היא מקום נפלא לויכוחים וחוסר הסכמה עם אנשים שמעולם לא פגשתם, כשלפעמים מדובר בנושאים רציניים ולפעמים בחסרי טעם. בקצה חוסר טעם נמצאות האשליות האופטיות שממשיכות לתעתע בנו כאילו לא למדנו לקח עוד מימי השמלה הכחולה-שחורה. כעת מסתובבת לה אשליה אופטית חדשה ברשת שמצליחה לאתגר גם את אלו שלא נוטים ליפול באשליות כאלה. לכאורה זה פשוט: לפניכם תמונה של עיגול בשחור לבן ובמרכזו מסתתר מספר. השאלה היא - מה המספר המסתתר?

לפני שנחשוף בפניכם את התשובות האפשריות, את זו הנכונה ומה המספר שאתם ראיתם מעיד עליכם - ניתן לכם רגע לענות על השאלה בעצמכם.

מה המספר המסתתר בתמונה?

מה המספר שראיתם?

2
528
45283
3452839
63226 משתתפים

והתשובה היא...

מבט מהיר בתמונה יחשוף את המספר 528, אך האם זה באמת המספר "הנכון"?

מבט מעמיק יותר יגלה לכם שלמעשה מסתתר שם המספר 45283, אך האם זה המספר הסופי? התשובה היא לא!

רק חדי הבחנה יראו את המספר המלא המכיל שבע ספרות: 3452839. כן, את שתי הספרות - 3 משמאל ו-9 מימין - בקושי ניתן לראות אבל הן בהחלט שם.

"אני יכול לראות רק את המספר 528. האם זה אומר משהו בנוגע לראייה שלי?" שאל אחד בתגובות ואחר הוסיף: "אני רואה 45283. מה הקאץ'? האם כדאי להזמין תור לרופא העיניים?". משתמש נוסף כתב: "אני מבין לפי התגובות שיש עוד שתי ספרות שם חוץ מ-45283. אני רואה אותן אבל לא מצליח לזהות מהן".

ומה זה אומר אם לא ראינו את המספר המלא?

נראה שהאשליה היא מדד לרגישות לניגודיות. רגישות לניגודיות מודדת את כמות הניגודיות הנדרשת לזיהוי אובייקט, כגון המספרים שבתמונה. רגישות לניגודיות היא מדד חשוד בתפקוד הראייה שלנו, המאפשר לנו לקלוט את ההבדל בין העצמים לרקע שלהם. אנו נתקלים בניגודיות הזאת במציאות בעת נהיגה בתאורה חלשה או בערפל, בה נדרשת רמה גבוהה יותר של רגישות לניגודיות מאחר שהניגודיות בין עצמים לרקע שלהם מצטמצמת.

לפי Vision Center "רגישות לניגודיות היא היכולת להבחין בין אובייקט לבין הרקע שמאחוריו. רגישות לניגודיות שונה מחדות ראייה, המודדת עד כמה הראייה שלכם ברורה במרחק נתון. תדרים מרחביים גבוהים מרכיבים מאפיינים מפורטים כמו קצוות חדים, תווי פנים וכדומה. תדרים מרחביים נמוכים דומים יותר לתמונות גסות, שבהן ניתן לראות את הצורה הכללית של משהו אך לא תכונות מפורטות. בדיקת רגישות לניגודיות מודדת עד כמה אתם מצליחים להבחין בין אור לחושך. לשם כך, הרופא שלכם ישתמש בסוג אחר של מבחן שבו התווים דוהים משחור לאפור בהדרגה. חדות הראייה נמדדת כשקוראים את טבלת העיניים במהלך בדיקה. זה נחשב לבדיקת ניגודיות גבוהה (אותיות שחורות על רקע לבן). יכולה להיות לכם חדות ראייה מעולה, אך רגישות לניגודיות מופחתת ולהיפך".

רגישות לניגודיות יכולה גם להיות סימפטום למחלות עיניים כגון קטרקט או גלאוקומה. לכן אם לא הצלחתם לראות יותר מ-3 מספרים בתמונה, כדאי לגשת לבדוק את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully