וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות נוספות: מתווה הבדיקות לתלמידים ייפסק, ישראל נפתחת לחלוטין לכניסת תיירים

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 16:44

ראש הממשלה אישר שורת הקלות בעקבות הירידה בתחלואה. הבדיקות השבועיות בחטיבות הביניים ייפסקו כבר ביום חמישי הקרוב, ובבתי הספר היסודיים והגנים שבועיים לאחר מכן. עוד הוחלט כי ישראלים השבים ארצה יידרשו רק בבדיקת PCR עם הנחיתה

בווידאו: תור לבדיקת קורונה בתל אביב/צילום: ראובן קסטרו

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ הודיעו היום (ראשון) על שורת הקלות בבדיקות הקורונה במערכת החינוך וכן בבדיקות הנוסעים בנתב"ג. "אנחנו רואים ירידה עקבית בנתוני התחלואה, ולכן זה הזמן לפתוח בהדרגה את מה שהיינו הראשונים בעולם לסגור", אמר בנט. דיונים בנושא מסכות הפנים יתקיימו עוד כשבועיים לאחר מעקב על נתוני התחלואה, ובדיקה שאין עלייה בהם בעקבות יישום ההקלות.

על פי ההקלות החדשות, מתווה הבדיקות השבועי ייפסק בחטיבות הביניים החל מיום חמישי הקרוב, ה-24 בפברואר, כשב-10 במרץ ייפסק המתווה גם בבתי הספר היסודיים והגנים.

בנוסף, הממשלה החליטה לבטל את הדרישה לביצוע בדיקת אנטיגן ביציאה מהארץ וכן תבוטל חובת הבידוד לישראלים שאינם מחוסנים, בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR בנתב"ג. כמו כן, תותר כניסת תיירים לישראל בכל הגילאים, מחוסנים ושאינם מחוסנים, בכפוף לביצוע שתי בדיקות PCR, בטרם ההמראה ובנחיתה בישראל. כל ההקלות הללו יכנסו לתוקף מה-1 במרץ.

חזרת תלמידים ללימודים, בי"ס רמת החייל 30.9.2021. ראובן קסטרו
המתווה במערכת החינוך יבוטל החל מיום חמישי/ראובן קסטרו

"צריכה להיות התאמה בין המדדים שלנו והמצב בשטח, לבין מה שאנחנו מקרינים לציבור ומצפים ממנו", הסביר בנט בדיון בממשלה. "כדי לשמור על אמון הציבור ולוודא שאזרחי ישראל מיישמים את ההנחיות וההחלטה שהממשלה מקבלת, צריך לפתוח כשהמצב משתפר - והוא משתפר משמעותית".

ביום חמישי שעבר משרד הבריאות המליץ להפסיק את בדיקות האנטיגן המוסדיות החל מ-1 במרץ ולאפשר בדיקות PCR לכלל האוכלוסייה. זאת, במהלך דיון שקיימו בכירי המשרד עם ראש הממשלה בנט באותו יום. גם אז הסביר המשרד כי הסיבה להמלצה היא הירידה בתחלואה, שמאפשרת לספק בדיקות אמינות יותר. כמו כן, בשל העובדה שאמינות הבדיקות יורדת ככל שהתחלואה דועכת.

הדיון בשבוע שעבר הפך לסוער במהלך ויכוח על מתווה התיירות, בו דרש ראש הממשלה לאפשר כניסת תיירים לישראל לכל תייר שירצה ללא תנאי. משרד הבריאות התנגד אז לדרישה זו, אולם הדבר אושר לבסוף בהקלות עליהם הודיעה היום הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully