וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלון חדש של משרד הרווחה בוחן מצבי סיכון אובדני בקרב אנשים במצוקה

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 15:19

מן הנתונים המתפרסמים לראשונה עולה כי 5,489 אנשים מילאו את השאלון מאז פרסומו בדצמבר, מתוכם 1,389 נמצאו ברמת מסוכנות גבוהה ו-605 ברמת מסוכנות חריפה. לפי נתוני משרד הבריאות, בכל שנה שמים כ-400 בני אדם בישראל קץ לחייהם ואולם מומחים סבורים שהמספר גבוה יותר

טיפול פסיכולוגי. ShutterStock
השאלון מיועד גם לחברים ולבני משפחה של אנשים החווים קשיים/ShutterStock

משרד הרווחה והביטחון החברתי פרסם שאלון מקוון ראשון מסוגו הבוחן מצבי סיכון אובדני המיועד לאנשים הנמצאים במצוקה, משבר או מצב של כאב נפשי. מן הנתונים המתפרסמים היום (ראשון) עולה כי 5,489 אנשים מילאו את השאלון מיום פרסומו ב-09.12.21, מתוכם 1,389 נמצאו ברמת מסוכנות גבוהה ו-605 ברמת מסוכנות חריפה. עוד עולה כי 46% מהשאלונים מולאו על ידי המאובחן, וכי רוב העונים על השאלון הן נשים.

על פי נתוני משרד הבריאות, בכל שנה שמים כ-400 בני אדם בישראל קץ לחייהם ואולם מומחים סבורים שהמספר אף גבוה יותר ובמקרים רבים המוות איננו מסווג כהתאבדות. גברים מתאבדים כפי שלושה יותר מנשים (79% מהמתאבדים הם גברים ו21% נשים) ומבין קבוצות הגיל אחוז גבוה מהמתאבדים הוא בגילי 75 ומעלה. להערכתם, המספר האמיתי קרוב יותר ל-500 מקרים מדי שנה. השאלון האנונימי שחיברו מומחים למחקר תופעת האובדנות מיועד גם לחברים ולבני משפחה של אנשים החווים קשיים, ובסיומו מתקבלות המלצות למי ניתן לפנות לצורך קבלת סיוע ובראשם המרכזים לבריאות הנפש של משרד הבריאות.

דוח העוני והאי שיוויון לשנת 2020, והאומדן לשנת 2021 מוצג כעת במשרדי הביטוח הלאומי בירושלים בהשתתפות השר מאיר כהן 29 בדצמבר 2021. שלו שלום, TPS
"משקיעים מחשבה ומשאבים". השר כהן/TPS, שלו שלום

שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן: "הקמנו ועדה בין משרדית למתן מענה חירום לגילאים הצעירים גם כי שם יש את הקפיצה הגדולה ביותר בתחלואה הנפשית אבל גם מתוך תפישה שניתן למנוע את ההידרדרות לאובדות אם מטפלים בה כבר בגילאים הצעירים. אנחנו משקיעים מחשבה ומשאבים רבים בפיתוח שירותים שיסייעו במניעה של מצבי משבר ומצוקה נפשיים גם לבוגרים ואחד מהם הוא שאלון האבחון העצמי שבסופו הפניה לקבלת סיוע".

בתוך כך, לפני מספר ימים מטופל המאושפז באגף הפסיכיאטרי מהמרכז הרפואי שיבא שיצא להתאווררות ברחבי בית החולים באישור מהמחלקה ולפי הנהלים המוקפדים והמקובלים, נמצא מספר שעות לאחר יציאתו ללא רוח חיים בשטח בית החולים. האירוע דווח למשרד הבריאות ולכל הגורמים הרלוונטיים, כנדרש. מבית החולים נמסר כי הם מבצעים בדיקה של פרטי המקרה והמסקנות ותובנות ידווחו למשרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully