וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "יתכן שנראה הסכם עם איראן בתוך זמן קצר אך הוא יהיה קצר וחלש יותר מהקודם"

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 12:11

ראש הממשלה אמר כי השיחות בין איראן לבין המעצמות על חזרה להסכם הגרעין מתקדמות מאוד. אם ההסכם יחול רק שנתיים וחצי, האיראנים יפתחו צנטרפוגות מתקדמות ויקבלו עשרות מיליארדי דולרים. "הכסף הזה יגיע לטרור באזור, שמסכן אותנו ומדינות נוספות"

בווידאו: בנט אומר בישיבת הממשלה שייתכן שיהיה בקרוב הסכם עם איראן והוא יהיה חלש מקודמו/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי השיחות בין איראן לבין המעצמות על חזרה להסכם הגרעין מתקדמות מאוד. לדבריו, יתכן שנראה הסכם בתוך זמן קצר אך מסתמן כי הוא יהיה קצר וחלש יותר מהקודם. דבריו של בנט מצטרפים לאמירתה של ארצות הברית בסוף השבוע כי הושגה "התקדמות משמעותית" במהלך המשא ומתן בווינה לחזרה להסכם הגרעין עם איראן, ונראה שהסכם אפשרי בתוך ימים אם איראן "תגלה רצינות" בעניין.

בנט הסביר כי ההגבלות על תכנית הגרעין האיראנית אמורות לפקוע ברובן ב-2025. "מאז החתימה המקורית קרו שני דברים. הראשון הוא שהאיראנים התקדמו מאוד בבניית יכולת ההעשרה והשני הוא הזמן שחלף", אמר. הוא ציין כי אם העולם יחתום שוב על ההסכם, מבלי להאריך את מועד הפקיעה, ידובר בשנית על הסכם שיחול שנתיים וחצי. אחריהן, איראן תוכל לפתח ולהתקין צנטריפוגות מתקדמות, ללא הגבלות. בתמורה, האיראנים יקבלו עשרות מיליארדי דולרים והסרת סנקציות.

דברי ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה 20 בפברואר 2022. -, צילום מסך
"נראה הסכם בתוך זמן קצר". בנט/צילום מסך, -

"הכסף הזה יגיע, בסופו של דבר, לטרור באזור. הטרור הזה מסכן אותנו, מסכן מדינות נוספות באזור - כמו שראינו לאחרונה - והוא יסכן גם כוחות אמריקנים באזור", אמר. עוד הוסיף כי "אנחנו בכל מקרה מתארגנים ונערכים גם ליום שאחרי, בכל המימדים, כדי שנדע לשמור ביטחון אזרחי ישראל בכוחות עצמנו".

השיחות בווינה, הכוללות את איראן וכן את בריטניה, סין, צרפת, גרמניה ורוסיה באופן ישיר, וארצות הברית בעקיפין, התחדשו בסוף נובמבר במטרה להציל את ההסכם שנחתם ב-2015. ההסכם הציע הקלות בסנקציות על טהראן בתמורה לריסון תכנית הגרעין שלה, אך ארצות הברית פרשה באופן חד-צדדי ב-2018 תחת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ והטילה מחדש סנקציות כלכליות כבדות, מה שגרם לאיראן להתחיל לחזור בה מהתחייבויותיה.

הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן אמר שהוא מוכן לחזור לעסקה ולהקל על חלק מהסנקציות האמריקניות, בתנאי שטהראן תחדש את התחייבויותיה במסגרת ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully