וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית: השיטפונות בנגב יימשכו גם מחר. הגשם ייחלש

יואב איתיאל, אלי אשכנזי ויניר יגנה

עודכן לאחרונה: 19.2.2022 / 18:20

סוף השבוע זימן לציידי השיטפונות מראות נדירים בנחלים בעקבות הגשמים שירדו בהר הנגב. גם בחלקים אחרים של הארץ הגשם לא הרתיע את המטיילים, שכ-50 אלף מהם הגיעו לפארקים לחזות בפריחה. ביומיים הקרובים צפויה התחממות. גשם ירד מחר עד הצהריים, ובחרמון עשוי לרדת שלג

בווידאו: שטפונות בערבה. תיעוד מנחל ערוגות, נחל לבן, ונחל צין./צילום: ברק ביכלר, ערן דורון, תום דותן, חיים ברגר

הגשמים שירדו במהלך היממה האחרונה (שבת) בהר הנגב גרמו לשיטפונות ולזרימות עזות בנחלי המדבר. רודפי השיטפונות נהנו היום ממראות נדירים בנחל רביב, נחל צין, מפל נחל דבשון ובערוצים הצפוניים של רמת עובדת. גם נחל רות ונחל לבן בפתחת ניצנה ונחל ערוגות שצפו. השיטפונות גרמו, בין היתר, לחסימתו לתנועה של כביש 90, בין עין גדי למלונות ים המלח, עקב הצפה.

מטיילים בנחל מערות. רן פרץ, רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
מטיילים בנחל מערות, בשבוע שמירת הטבע/אתר רשמי, רן פרץ, רשות הטבע והגנים

מזג האוויר, שבחלקים של הארץ היה גשום, לא הרתיע את המטיילים, וכ-50 אלף פקדו את מסלולי הפריחה השונים. מזי מגנאג'י מוסקוביץ', ראש אגף ההסברה ברשות הטבע והגנים, סיפר: "תהרגשנו לפגוש את המטיילים שהגיעו במסגרת שבוע שמירת הטבע לתחנות ההסברה שהצבנו בסמוך לריכוזי פריחה בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע בכל רחבי הארץ. גם מזג האוויר הסגרירי היום לא מנע את יציאתם של אלפי מטיילים שבאו להכיר את פרחי הבר, ובעיקר לשמוע כיצד אפשר לתרום לשמירתם". גם בסוף השבוע הבא תמשיך הרשות במאמץ ההסברתי שנועד לגייס את הציבור לשמור על פרחים וצמחים בסכנת הכחדה.

והיו גם מראות פחות נעימים: בפארק קנדה גילתה נטע מזרחי, עובדת של קק"ל, מצבור גדול של כלניות שנקטפו על אחד משבילי הטיול בפארק.

עוד בוואלה!

לא רק מהומות: צפו בריקוד הזרזירים בשמי הנגב

לכתבה המלאה
פרחים שנקטפו והושלכו ביער קנדה. נטע מזרחי, קק"ל, אתר רשמי
פרחים שנקטפו בפארק קנדה והושלכו בצד הדרך/אתר רשמי, נטע מזרחי, קק"ל

מהרשות נמסר כי האתרים הבולטים של השבת היו הבניאס והגן הלאומי קיסריה עם כ-1,500 מבקרים בכל אחד מהאתרים, שמורת עין אפק עם כ-1,100 מבקרים והגנים הלאומיים ירקון, תל אפק ומגדל צדק עם כאלף מטיילים.

בחרמון ירד במהלך היום שלג, והמבקרים באתר זכו למנה של שלג טרי, בטמפרטורה של 0 מעלות במפלס העליון, ומעלה אחת במפלס התחתון.

שלג באתר החרמון, 19 בפברואר 2022. אתר החרמון, אתר רשמי
שלג באתר החרמון, 19 בפברואר 2022/אתר רשמי, אתר החרמון

במהלך הערב והלילה מזג האוויר ימשיך להיות מעונן חלקית עד מעונן, ומוסיף להיות חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. בחרמון עשוי להמשיך לרדת שלג. בים התיכון תנשוב רוח מערבית עד דרומית מערבית, במהירות של עד 25 קמ"ש. גובה הגלים בין 140 ל-220 ס"מ.

מחר תחול עלייה קלה בטמפרטורות. יוסיף לרדת גשם מקומי בצפון ובמרכז, בעיקר עד הצהרים. ביום שני מזג האוויר יהיה דומה, וייתכן טפטוף עד גשם קל.

לתחזית מזג האוויר המלאה

מידות החום הלילה ומחר: בירושלים מ-8 מעלות הלילה ועד 13 מעלות מחר; בתל אביב מ-11 מעלות הלילה עד 18 מחר; בחיפה 11 הלילה עד 18 מחר; צפת 6-12; קצרין 6-16; טבריה 10-21; נצרת 8-15; אשקלון 11-18; עין גדי 16-23; באר שבע 8-18; מצפה רמון 6-13; אילת 12-21

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully