וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הצלחת "הסטורי של אווה": פרויקט ישראלי על ילד שנחטף לעבדות במאה ה-18

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 18:55

"הסטורי של אקוויאנו", פרויקט של היוצרים הישראלים עדי, מאיה ומתי כוכבי, מגולל את סיפורו האמיתי של ילד אפריקני שנחטף לעבדות, הצליח לקנות את חירותו והפך לסופר מפורסם ולפעיל נגד העבדות. "יצרנו דרך חדשה לחוות סיפור". אפילו הילרי קלינטון התלהבה מהסרט

הסטורי של אקוויאנו. Stelo Stories, אתר רשמי
"להשפיע ולחולל שינוי חיובי בדרך חדשנית". הסטורי של אקוויאנו/אתר רשמי, Stelo Stories

שלוש שנים אחרי שריגשו את העולם עם "הסטורי של אווה", עדי ומאיה כוכבי, יחד עם אביהן יזם המדיה והטכנולוגיה מתי כוכבי, שחררו את הפרויקט החדש שלהם - "הסטורי של אקוויאנו".

הפרויקט החדש מספר את סיפורו האמיתי של ילד אפריקני שנחטף לעבדות מנקודת מבטו. בהפקה המושקעת, שמשחזרת בצורה אותנטית את החיים בכפר אפריקני במאה ה-18, הושקעו מיליוני דולרים והשתתפו בה מאות ניצבים, אנשי צוות ומומחים מקצועיים. גם מזכירת המדינה של ארצות הברית לשעבר, הילרי קלינטון, שיתפה בטוויטר ציוץ הקורא "לצפות בסיפור האמיתי היום".

הסטורי של אקוויאנו. Stelo Stories, אתר רשמי
מאות סרטונים שיוצרים סרט של 80 דקות. "הסטורי של אקוויאנו"/אתר רשמי, Stelo Stories

את הסרט, המחולק למאות סטוריז באורך כולל של 80 דקות, הפיקה חברת המדיה של משפחת כוכבי, Stelo Stories, בשיתוף מוזיאון דוסאבל (DuSable) להיסטוריה אפרו-אמריקנית בשיקגו. בסך הכל מדובר בהפקה שהושקעו בה מיליוני דולרים, והשתתפו למעלה מ-400 שחקנים, אנשי הפקה וניצבים.

הסרט מבוסס על האוטוביוגרפיה מהמאה ה-18 של אולודה אקוויאנו, שנחטף לעבדות בילדותו, הצליח לקנות את חירותו והפך למשפיען החשוב בתקופתו - סופר מפורסם ופעיל נגד העבדות.

את התפקיד הראשי בסרט מגלם קווינסי מילר קול (Quincy Miller Cole), שחקן בריטי שהיה בן 13 בזמן הצילומים ומשחק גם במחזמר "מלך האריות", המוצג על בימות ווסט אנד בלונדון.

הסטורי של אקוויאנו. Stelo Stories, אתר רשמי
"דרך חדשה לחוות סיפור". הסטורי של אקוויאנו/אתר רשמי, Stelo Stories

"יצרנו דרך חדשה לחוות סיפור", הסבירה מאיה כוכבי, ממייסדות Stelo Stories. "המטרה שלנו היא להשפיע ולחולל שינוי חיובי באמצעות סיפורים אמיתיים מההיסטוריה, שמסופרים בדרך חדשנית. הצופים הופכים ממש לחלק מהסיפור ומתחברים אליו רגשית. אין כאן 'מספר יודע-כל'. הצופים נחשפים לעלילה בקצב של אקוויאנו ועוברים איתו תהליך. אנחנו פוגשים את הצעירים היכן שהם נמצאים וזאת העוצמה".

"בסטורי של אקוויאנו אנחנו מספרים את סיפורו של אחד הפשעים החמורים בתולדות האנושות", מוסיפה עדי כוכבי. "כ-12 מיליון בני אדם נחטפו מבתיהם, נשלחו על מעבר לים והפכו לרכוש. כמחצית מהם מתו בדרך. אנחנו בדרך כלל מתוודעים לסיפור שלהם כשהם כבר עבדים, אבל רק לעתים נדירות נחשפים למורשת המפוארת ולתרבות העשירה שהותירו מאחור באפריקה, ולכך שהם נולדו אנשים חופשיים, עם חלומות ותקוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully